FAQ |
Kalender |
2009-06-30, 00:02 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kontakta mig eller någon annan här på forumet, lämna en kravspec, och då får tillbaka en prisbild. Lycka till. |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 00:05 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men det kommer kosta dig/er tiotusentals kronor i licens, plus hårdvara och kanske några tiotals tusen på konsulttid. Inte för att jag jobbat på länge med den plattformen, men just denna grej fixar "till och med" jag och antagligen du också om du är lite tekniskt lagd. Hör av dig med ett PM om du inte får tag på ett billigare alternativ. Edit: Btw så kan det gå att hitta någon leverantör som låter dig hyra en plats i deras befintliga miljö (så slipper du licenskostnaden) och det skulle inte förvåna mig om det faktiskt finns de som redan erbjuder detta i någon form. |
|||
Svara med citat |
2009-06-30, 00:08 | #13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är det bara jag som skrattar när jag hör att man skall blanda in en j*vla Lotus Domino-server för att lösa hans problem?
Roligaste, och antagligen det mest korkade, jag hört på länge. |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 00:10 | #14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eliasson, om det inte framgår av det jag skrivit så ser även jag detta som en "last resort" - även fast Domino är bra på mycket
Bästa vore om man hittade någon som redan erbjöd detta som en moln-tjänst... |
|||
Svara med citat |
2009-06-30, 01:05 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man kan sätta mail-forward/alias som pekar på ett skript (istället för att peka på en annan mailadress) som får ta hand om inkommande mail till den adressen.
Ett annat sätt är att låta cron starta ett skript då och då som loggar in på mailkontot och kollar om det har kommit något nytt mail. |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 01:35 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det här kommer att sluta med screen-scraping, som vanligt
|
|||
Svara med citat |
2009-06-30, 01:55 | #17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Iom att du tagit på dig jobbet antar jag att du har avancerade kunskaper inom exempelvis PHP.
När jag antar ovanstående ska jag egentligen inte behöva förklara följande: Sätt cronjob för att ditt script hämtar mailen på servern och sen behandlar det efter de kriterier du programmerat. Du kommer inte hitta en färdig lösning gratis. Fram med plånboken eller lär dig koda. |
|||
Svara med citat |
2009-06-30, 09:29 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://se2.php.net/imap + cron - låter som 2 timmars arbete i mina öron.
|
|||
Svara med citat |
2009-06-30, 09:53 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det absolut enklaste är väl om du kan få beställaren att mata in beställningen i ett formulär på hemsidan istället för att skicka ett mail - men det kanske inte är en möjlighet?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-30, 10:43 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och jag trodde när jag gick med i detta forum, var att man kunde fråga om sånt man inte kan eller behöver hjälp med! Om alla visste svaren skulle inte frågor finnas! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|