FAQ |
Kalender |
2008-10-06, 02:25 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej såklart inte. Du kan med rätt små insatser skriva ett annonsystem som skapar annonser utifrån exempelvis TD's product feeds. Där kan du optimera och precisera hur mycket som helst. Hela grejen med adsense är ju att google sköter optimeringen åt dig.
Ifall någon här hade varit smartare än google hade de antagligen varit rätt rika vid det här laget med sitt egna annonssystem (som skulle gå utmärkt att sälja till andra webmasters). Anledningen till att ingen har gjort det stavas konverteringar och det är att det finns en annan sida av myntet. Det är inte säkert att de som betalar $3 för ett klick skall annonsera hos dig.. lika lite som jag skall sälja ica-bankens lån på mina sidor om papegojor. Som robertsson säger, 100 klick a'la 20 cent per dag är bättre än 5 a'la 3 dollar. |
||
Svara med citat |
2008-10-06, 02:31 | #12 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-10-06, 02:40 | #13 | |||
|
||||
|
Så har jag inte tänkt men jag ser på dem sajter jag har som har få besökare. Jag ser att det ändå är kanske bara 3 klick per dag så där fungerar det bättre att ha en annons som ger mer, folk verkar ju klicka på den. På den aktuella sidan har jag bara ~20 annonsvisningar och 2-3 klick per dag på adsense. Nästan varje dag ser jag ett klick på 2-3 USD, så folk klickar ju
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|