Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

AdSense inkomster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-06, 02:25 #11
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Nej såklart inte. Du kan med rätt små insatser skriva ett annonsystem som skapar annonser utifrån exempelvis TD's product feeds. Där kan du optimera och precisera hur mycket som helst. Hela grejen med adsense är ju att google sköter optimeringen åt dig.

Ifall någon här hade varit smartare än google hade de antagligen varit rätt rika vid det här laget med sitt egna annonssystem (som skulle gå utmärkt att sälja till andra webmasters).

Anledningen till att ingen har gjort det stavas konverteringar och det är att det finns en annan sida av myntet. Det är inte säkert att de som betalar $3 för ett klick skall annonsera hos dig.. lika lite som jag skall sälja ica-bankens lån på mina sidor om papegojor. Som robertsson säger, 100 klick a'la 20 cent per dag är bättre än 5 a'la 3 dollar.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-06, 02:31 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad

robertsson robertsson är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Jag har skrivit det förut och tar det igen. Google optimerar kampanjer automatiskt. Ibland kan det vara bättre med 100 klick på en 0.1 annons är 2 klick på en 3 annons.
Ja, men det beror på hur mycket besök du har på den sidan som genererar pengar. Har du 20 besök om dagen så är det bättre att en annons som ger 3 dollars syns än en som ger 1 cent.
Det spelar ingen roll om du har 1 - 10 - 100 - 1000 - 10000 besökare. Om en 3$ annons har en CTR på 0.01% och en 0.1$ annons har en CTR på 1% så tjänar du mer på 0.1$ annonsen. Varför visa en 3$ eller 1000$ annons om ingen klickar på den?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-06, 02:40 #13
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Så har jag inte tänkt men jag ser på dem sajter jag har som har få besökare. Jag ser att det ändå är kanske bara 3 klick per dag så där fungerar det bättre att ha en annons som ger mer, folk verkar ju klicka på den. På den aktuella sidan har jag bara ~20 annonsvisningar och 2-3 klick per dag på adsense. Nästan varje dag ser jag ett klick på 2-3 USD, så folk klickar ju
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017