FAQ |
Kalender |
2014-09-19, 15:50 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kimppa - tror inte du behöver vara orolig. Det sker extremt sällan och oftast handlar det inte om "vanlig" trafik när något sådant här sker. Är du dock orolig så ordnar vi lätt en virtuell server för dig i City Cloud. Du kan själv välja vilken ort du vill ha den eller de placerade.
laststory - Tror du har helt rätt. Dock hoppas jag inte du tycker vi sopar saker under mattan. Vi är här rätt mycket och försöker så öppet diskutera och svara så mycket vi hinner. Vi driftar idag över 50000 webbplatser och jag kan räkna på fingrarna när jag hört något sådant här ske. Det kan dock hända och då inget är obegränsat i världen kan det det hos vilken leverantör som helst. Som du säger skulle vi bli bättre på att erbjuda en väg till virtuella maskiner för de som önskar. |
||
Svara med citat |
2014-09-19, 15:58 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett litet tillägg i denna diskussionen. De begränsningar som finns hos oss har inte med antalet besökare att göra. Det handlar uteslutande om tekniska begränsningar. Dvs du får tex 512 MB i PHP minne, du får 40 user connections till SQL mm mm. I windows finns minnesbegränsningar i app-poolen mm.
Webbplatser som tex utnyttjar vår Varnish får nästan obegränsad kraft i leveransen av sin sida. Cachar man inte alls drar man på vissa gränser som ovan. Här kommer då självklart in hur väl en sida är skriven. Man kan koda bra eller mindre bra vilket kanske då använder resurserna ineffektivt och man klarar då färre besökare. Eller vice versa. Något att tänka på. Vi begränsar resurser för att kunna dela på dessa för många kunder och samtidigt säkra att en kraftigt använd sida inte påverkar andra. Vare sig det är dålig kod eller extremt mycket trafik. |
||
Svara med citat |
2014-09-19, 16:27 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan först och främst säga att det inte rör eller rörde sig om dålig kod, utan trafiken var hög, det är jag medveten om.
Men att sopa det under mattan som tidigare inlägg sa, och enligt er support "manuellt, med flit, stängt ner siten" - utan att ens kontakta mig som ägare. Nu ligger vi uppe på dedikerad men haft många timmars nedtid då vi varit tvugna att beställa dedikerad, byta namnservrar, peka DNS och all den tid det tar. Nej, detta var nog det konstigaste jag varit med om. Var helt förbluffad i luren när supporten mer eller mindre "stolt" stängde av siten. Frågade när de skulle tro den var uppe igen men möttes av ännu mer arrogans. Otroligt tråkigt. |
|||
Svara med citat |
2014-09-19, 16:44 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Otroligt dåligt bemötande av City Network. Jag skulle aldrig någonsin accepterat att ha mina sajter där om de stänger av dem utan förvarning. Ge mig chansen att uppgradera innan ni gör något så där idiotiskt. Nej, dags att leta efter någon pålitlig aktör utanför landets gränser.
|
||
Svara med citat |
2014-09-19, 16:48 | #15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-09-21, 11:11 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sedan kan sajten som sagt sluta svara när du har kommit i ett läge där resurserna helt enkelt är slut. |
||
Svara med citat |
2014-09-21, 11:17 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-09-21, 11:20 | #18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för de värmande orden. |
||
Svara med citat |
2014-09-21, 14:04 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-09-21, 15:51 | #20 | |||
|
||||
Medlem
|
Dyker upp trådar om City Network titt som tätt, man börjar ju undra lite..
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|