FAQ |
Kalender |
2009-11-30, 18:49 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker det är roligt med onödigt inlägg. Men vi alla är inte lika, som tur är! "Ping of death batch" har inget med detta och göra så det var helt onödigt att ta upp. Antar att du tror att jag kommer använda detta script i något DoS syfte, då har du fel. Jag körde fast och jag håller på och bygger ut scriptet så den pingar från en lista där man samlar alla maskiner som skall pingas.
Jag jobbar som it supporter och det kan vara smidigt att använda sig av ett bra script som pingar upp alla maskiner/kollar om dem ligger mot nätverket när man skall jobba på dem. Om du har några tips/idéer så är du välkommen att skriva i tråden, annars så kan du kila iväg. Tack! Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-11-30, 19:28 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
och nej, jag tror ingen är rädd för att du ska använda scriptet i ddos syfte... |
||
Svara med citat |
2009-11-30, 23:53 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kände att jag inte skulle behöva säga vad jag skulle ha det till, tycker inte behövs. Skrev vad jag sökte efter och jag fick det, tack vare dig! Tackar för det!
Och jag citerade inte ditt inlägg Headswe, men tack ändå |
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 10:15 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men om du nu egentligen ville att en ska kontrollera en hel lista hade du ju kunnat få det på direkten? Det är ju också lite mer motiverat än att göra ett script som bara gör att du slipper skriva "ping " |
||
Svara med citat |
2009-12-01, 10:20 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det ville jag göra själv, så därför frågade jag inte om det!
|
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 15:31 | #16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En enkel lösning.
************************************************** ********** Dim strHost strHost = InputBox("Något att pinga") If Ping(strHost) = True then Wscript.Echo "Värd " & strHost & " svarade på ping" Else Wscript.Echo "Värd " & strHost & " kan inte kontaktas" End If Function Ping(strHost) Dim objPing, objRetStatus Set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonat e}").ExecQuery ("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'") For Each objRetStatus In objPing If IsNull(objRetStatus.StatusCode) or objRetStatus.StatusCode <> 0 Then Ping = False Else Ping = True End If Next End Function ************************************************** ********** Sen kan du bygga vidare där en HTML sida öppnas och du kan välja server från en lista som du har skapat. |
||
Svara med citat |
2009-12-01, 16:13 | #17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ojj, tack så hemskt mycket! Du var en vänlig person! Ska kolla på det, måste sätta mig och tänka lite hur jag ska bygga ut det så bra som möjligt!
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-12-01, 16:17 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det var synd att det inte fungerade!
Får följande error: http://data.fuskbugg.se/skalman01/vbs_error.bmp tack på förhand |
|||
Svara med citat |
2009-12-02, 10:09 | #19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
OBS, blir fel när man spara. Ett mellanrum impersonat och e ska bort. Det ska stå impersonate
set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonat e}").ExecQuery("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'") Lustigt fel i forumet när man sparar. I redigeringsfönstret syns koden som den ska men när man spara den så läggs ett mellanrum till på koden. Senast redigerad av Jan Eriksson den 2009-12-02 klockan 10:14 |
||
Svara med citat |
2009-12-02, 18:43 | #20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Såg det, jag hade kollat igenom koden 2 gånger innan jag såg det! Fixade det ungefär två timmar innan ditt inlägg vart postat.
tack för hjälpen! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|