FAQ |
Kalender |
2005-05-25, 23:33 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
För lagen tillämpas väl inte där?? |
|||
Svara med citat |
2005-05-25, 23:50 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur som helst tycker jag att det mesta i proppen är sinnesjukt - men efter att ha skumläst den lite snabbt så är jag lugnare. Verkar som om att hårdiskar är undantagna från avgiften på 0,3 öre / mb som annan återskrivningsbar media har. |
||
Svara med citat |
2005-05-26, 00:44 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kommer väl spela roll för många?
Rätt många som köper dvd-spelare och vet inte om så många orkar fylla i ansökan till Swecopy, samt ska det behövas? Jag blir inte lugn förrän de inser misstaget och tar tillbaka sitt beslut. Tänker inte köpa dvd-skiva, bränna å sen när jag köper en film behöva betala fullpris igen, + de 20kr jag tidigare betalat. Nä då tycker jag de sänder ut signaler om att deras nya lag inte kommer att användas, alltså illegalt att ladda ner. Isåfall, varför har vi lagen? Annars hade vi inte haft detta ju, som straffar alla. |
|||
Svara med citat |
2005-05-26, 01:00 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-05-26, 01:02 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-05-26, 01:27 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är rätt läskigt att denna skatt troligen inte återgår till "oss", utan direkt ner i redan stenrika mediabolags fickor.
Usch. Man undrar ju lite hur ett sånt här beslut kan gå igenom, är det lobbygrupper eller "annan" övertalning som sköter sånt här? |
||
Svara med citat |
2005-05-26, 03:05 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Amerika har efter deras DMCA, eller "Mickey Mouse Act" krävt att EU skall gå på samma linje. Det är inte våra folkvalda som bestämmer i denna frågan. Deras enda chans skulle vara att få EU att anpassa sig efter vår vilja. Det som tror att det var vad som skulle hända då vi gick in i ett närmare samarbete med EU levde nog tyvärr i en drömvärld. |
||
Svara med citat |
2005-05-26, 03:16 | #18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske borde starta sluta betala skatt, tänk om man kunnde få 1 miljon av Sveriges befolkning att sluta betala skatt i 1 månad tills dom sänker och tar tillbaka alla idiotiska skatter.
Sverige blir bara sämmre för varje dag, inte ens sjukvården fungerar. Men dom ska ha betalt tv avgift för använda nya mobiler i framtiden vill dom ha igenom. O nu vill dom få in miljader när folk gått över till DVD. Så DVD priserna kommer gå upp ännu mera. Får bli öppna lite mer utlänska bankonton och skicka "skatten" till istället. |
||
Svara med citat |
2005-05-28, 16:34 | #19 | |||
|
||||
Nykomling
|
hmm,, och jag som lägger all min backup på DVD-r DVD-rw skivor och cd-r/cd-rw
Var fan hittar jag swecopy nånstans ? |
|||
Svara med citat |
2005-05-28, 17:35 | #20 | |||