FAQ |
Kalender |
2008-02-18, 13:48 | #11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag gör personligen på detta sätt med en rätt så populär wiki-mjukvara. |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:00 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:23 | #13 | ||
|
|||
Nykomling
|
"När de begav sig hemåt hade skymningen redan fallit, och julens stjärna lyste på deras väg. "Vår son är en god människa", löd Tyko Jonsson glada budskap till familjen när de trädde in i hemmet. "
|
||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:27 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-02-18, 14:31 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Sen när blev det oetiskt att starta en sida med resurser som stödjer open-source utveckling? Om jag skulle tycka att dokumentationen för tex mediawiki sög så hade jag utan problem kunnat starta ett forum och en artikeldatabas utan att ens vara i närheten av att anse mig som oetisk. Enligt mig så är det mer att hjälpa till än att "snylta" och vara ett svin..
|
||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:32 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
Tänkte du: Ohh ett ledigt domännamn som är ett känt open source verktyg (eller stoppa här in applicerbart kännetecken) - Det måste jag genast registrera och länka rätt så att ingen annan tar det och "svinar/domänpiratar" på det eller tänkte du att om jag registrerar den här domänen och länkar den dit jag tycker, så kan jag skriva om det på WN och få cred för det som en "god" föredömlig gärning? (Jag försöker komma underfund med hur goda människor tänker för att ev. lära mig något..) |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:34 | #17 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:39 | #18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du är allt för rolig ibland.
När jag såg att domänen ifråga var ledig så tänkte jag givetvis att jag skulle skydda den, peka den rätt och se till att den inte hamnar i fel händer (hos en domänpirat). Det är det minsta man kan göra för ett så pass underbart verktyg. Det är långt ifrån första gången som jag agerar på detta sätt och jag kommer garanterat att göra det igen här framöver. Tro det eller ej, det finns faktiskt ärligt vänliga människor på intrawebben. |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 14:51 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
Men med risk för att du sätter kaffet i halsen, har en sån "buse" som jag också gjort liknande saker med domäner, även om det kanske inte hör till vanligheten, eller att jag för den delen väljer att länka till dem i mina inlägg |
|||
Svara med citat |
2008-02-18, 15:02 | #20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker det är hedervärt av dig JonathanS, faktiskt! Tror mig också om att vara en god människa.
För att belysa alla aspekter, vad hade du, Internet Sweden gjort, som enligt dig själv kanske står för ett mer svinaktigt beteende? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|