Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med .SE registrar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-03, 17:42 #11
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
...och när man talar om trollen så står de i farstun. Fick nu äntligen ett svar och nu skall de gå igenom alla domäner tills imorgon för att kolla att ingen ytterligare registrering missats. Man får hoppas att så sker.

Det är nästan så man undrar om de spenderar lite tid här på WN men det är väl bara ett sammanträffande?!
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 20:11 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
@tartareandesire - Mycket bra summerat!

@eng3l - Jag önskar att det var som du skriver, men det stämmer inte:
(Nu kommer vissa se mig som en nyttig idiot, men jag anser att transparensen är viktig och att registrarer såväl som registranter är medvetna om vad som faktiskt gäller.)

Citat:

7.4 När Registraren mottagit begäran av Innehavaren att utföra Registreringstjänster skall
Registraren skyndsamt, dock senast inom fem (5) arbetsdagar från det att besked härom
erhållits från .SE
, till Innehavaren bekräfta om Registreringstjänsten har utförts eller
informera om hinder för utförandet föreligger enligt Registreringsvillkoren eller på grund
av annan anledning.
Källa: http://www.iis.se/docs/registraravtal_sv2.pdf

Förtydligande: För registrartransfers så gäller att avlämnande registrar har maximalt 5 arbetsdagar på sig att lämna ut auktoriseringskod för domänen.
Men när det gäller nyregistreringar finns inte denna tidsgräns, utan detta (har jag informerats om) skulle skötas automatiskt av "marknaden" - dvs om uppdraget inte utfördes tillräckligt fort så skulle kunderna gå någon annanstans för att registrera domänen.

Att .SE ska styra så lite som möjligt och faktiskt låta kunderna själva styra vad de anser vara okej och inte tycker jag är vettigt. Men samtidigt kan jag anse att det skulle kunna vara fördelaktigt att åtminstone ha en "tilltagen" övre gräns om 5-10 arbetsdagar..

@billion - Om det du säger om att " domänerna visas som registrerade i deras system, men inte i .SE´s" - så är detta ytterst allvarligt och jag skulle uppskatta om du kan redogöra för detta i ett mail till [email protected] (sätt även attention Peter Forsman), så får jag titta närmare på det.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domän, registrar


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017