Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dammsugarpåsar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-05, 04:46 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Dammsungpåsar är hög marginalsprodukt, plus att den kan vara lite svår att finna dammsungarpåsar om man bor på en mindre ort. Jag köper en ny dammsugare på ÖB istället och gäng dummsungarpåsar, sedan kastar jag maskinen när påsarna är slut.

Citat:
Ursprungligen postat av bird200 Visa inlägg
När man kämpar med sina egna smånischer och äntligen blivit marknadsledare upptäcker man ofta att det inte fanns så mycket pengar att tjäna.

Då blir man ofta förvånad när det i andra osannolika smånischer verkar finnas miljonbelopp att tjäna.

Tänker framförallt på dammsugarpåsar. Alla har väl sett reklam på TV/radio för att köpa dammsugarpåsar på nätet. Verkar som att den marknadsledande aktören bakom försäljning av dammsugarpåsar på nätet lagt ned MILJONTALS kronor på att marknadsföra sig (det lär ju inte vara gratis att annonsera på TV4 på bästa sändningstid).

Då blir man väldigt förvånad, kan försäljning av dammsugarpåsar på nätet verkligen vara en mångmiljonindustri? Nu finns det ett tiotal företag som nischar sig mot att sälja dammsugarpåsar på nätet ... och det på ett sökord som har 12 000 unika sökningar i månaden. Förstår inte riktigt hur detta går ihop sig ekonomiskt.

Om dammsugarpåsar, som är en helt osannolika nisch kan vara en miljonindustri - hur många andra oupptäckta smånischer finns det då inte med mångmiljonpotential?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 08:38 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Dammsungpåsar är hög marginalsprodukt, plus att den kan vara lite svår att finna dammsungarpåsar om man bor på en mindre ort. Jag köper en ny dammsugare på ÖB istället och gäng dummsungarpåsar, sedan kastar jag maskinen när påsarna är slut.
Du är både miljövänlig och ekonomisk...

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-05 klockan 09:12
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 10:49 #13
plura plura är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
plura plura är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ja, fast vem går in på en annan webbplats och köper en bläckpatron om de ska städa? Dammsugarpasar.nu kan i princip ses som ett företag som endast säljer dammsugarpåsar och det är inte alls en dålig idé - det har fungerat bra och jag tycker själv det är väldigt smidigt. Man beställer ju inte påsar när den sista är full och dessutom erbjuds även "prenumerationer". I dagens stressade samhälle planerar folk sina liv mer än någonsin tidigare.
Det jag syftade på är givetvis att företagen bakom nischen skjuter in kapital från annat håll till marknadsföring :- )

"Man beställer ju inte påsar när den sista är full" Du har du en poäng, antagligen jag som planerar dåligt ;- )
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 15:04 #14
mattepil mattepil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
mattepil mattepil är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Jag beställde i fredags 2x10 dammsugarpåsar till min 2 olika dammsugare (2x159 kr) + nytt batteri till en gammal laptop. (455 kr). Suveränt bra tycker jag. Billigare än i affären och mycket mer praktiskt.

Dessutom drar jag av fakturan på firman. Köper jag påsarna på ICA Maxi så brukar jag inte orka dra av kvittot.
mattepil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 15:12 #15
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Jag köpte 10 påsar till dammsugaren sist jag köpte dammsugare. Tror nog dom räcker 10 år när jag tittar på indikatorn på dammsugaren. Gick på drygt 100-lappen.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-06, 14:08 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Fördelen är att alla obskyra dammsugare gör det svårt att hitta rätt påse och det är framförallt det som är poängen med att beställa från nätet i det här fallet.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017