FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man har inte rätt skriva ut böter utan godkännande, så om du bestrider har du alltid rätt få det prövad i domstol. Sedan lär Norge inte kräva du blir utlämnad för den straffnivån.
Precis samma sak i Sverige som gäller fortkörningsböter, du kan bestrida dom och begära det tas upp i domstol även att dom bevisar att laserpistolen även är kalibrerad inom gränsen. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, fast det blir vanligare hela tiden att privata företag sköter offentlig verksamhet oavsett vad det gäller.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar ju inte vara en polisiär böter. Hade det varit det så kan jag meddela att poliserna i de nordiska länderna har ganska gott sammarbete. Själv blev jag av med kortet upp i de norska fjällen (kortet ryker vid 25km's övertramp, jag körde 26km för fort), samt fick en böter på 10K Norska riksdaler :/
Det fina i den kråksången var dock att innan svenska traffikverket fick veta att mitt kort blivit indraget i norge så kunde jag fortsätta köra bil här hemma, en slagning i polisens register visade nämligen inte att det var indraget (känner en polis som kollade innemellan) När väl traffikverket fick in mitt indragna kort så hade nästan hela indragningsperioden gått, så det var bara att skicka in nytt foto och fortsätta köra. Eftersom jag är veckopendlare kan jag säga att jag är lite räddare om kortet nu för tiden. Halvens OT kanske... Men ändå... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|