FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett annat ramverk jag också kan rekommendera är Doctrine 2 för databasaccess. ZF 1s databasmodell är baserad på ActiveRecord och det blir snabbt väldigt rörigt när man börjar blanda in joins. Det går väldigt bra att integrera Doctrine 2 och ZF i sin Bootstrap.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kör numera antingen eget ramverk eller Symfony 2. Har tidigare jobbat gjort en del med Codeigniter och F3 (Fat Free Framework).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://laravel.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan starkt rekomendera Symfony 2 i alla fall, enkelt att lära sig och riktigt bra! ZF2 annars som alternativ, men är mer en smaksak.
Native php - USCH! Fastna inte i php 5.0-3! 5.4 + SF2/ZF2 med Twig och Doctrine = mums |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Själv är/var jag på jakt efter mitt första, så: 1) Yii 2) Inga 3) inga Zend verkar vara populär men lite seg enligt testet på yii-hemsida. Smarty gillade jag för att den var ren php (snabb) men E.g. inte ett framework utan en php template engine. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Ställning just nu (som jag tolkat det)
Helst Andra Slutat PHP Framework 2 2 0 Zend 0 0 1 Cake 2 1 1 CodeIgniter 3 0 1 Eget 0 1 0 Slim PHP 2 0 0 Laravel 4 0 0 Symfony 2 1 0 0 Doctrine 2 0 1 0 Fat Free Framework Templatemotor 1 - - mustache.github.com/) 1 - - Dwoo 1 - - Smarty 2 1 - - Twig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Administratör
|
Doctrine bör om något ligga nedanför, det är en ORM (och ODM) och inget i närheten av ett applikationsramverk.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mycket nice ramverk. Har tittat på många ramverk och de enda som utnyttjade PHPs nya funktioner var Laravel och FuelPHP. Valde sedan Laravel då det har bättre dokumentation samt även använder lambda funktioner på ett mycket trevligt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
T o m IOC-containern i Laravel är statisk. Det är ju nästan roligt dum design. För att inte tala om alla som luras in i ActiveRecord-träsket då den ligger som default bundle (fortfarande?). För mig är det ungefär lika clean och classy som Cake eller CI. Går bra att jobba i om man måste men knappast något jag skulle få för mig att välja själv.
![]() |
Svara |
|
|