Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mest avancerade mobiljämförelse live

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-10, 00:17 #11
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
......Jag gillar konceptet men har inte använt det så mycket.

Det var mina pennies till det hela.
Tack för alla dina tips och tankar! Ska ta upp allting till diskussion som inte är rena buggar.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 12:53 #12
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Wow, vilken snygg tjänst. Fint domännamn också, lätt att komma ihåg.
Tyckte också det kändes märkligt att skriva in inlogg till 3, fick inget säkerhetsintryck utan det kunde likabra gått till en e-postadress med mina inloggningsuppgifter. Att ge ut sin förenklade kod till TINK är inte samma sak egentligen, du kan inte byta kontaktuppgifter, ta ut pengar eller göra någon skada, förutom att glo på pengar och flytta pengar mellan konton. På Tre kan du göra allt med koden. Byta inloggningsuppgifter, adress m.m.


För övrigt, schysst idé, kommer gärna tillbaka och jämför försäkringar när de är live.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 13:19 #13
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Wow, vilken snygg tjänst. Fint domännamn också, lätt att komma ihåg.
Tyckte också det kändes märkligt att skriva in inlogg till 3, fick inget säkerhetsintryck utan det kunde likabra gått till en e-postadress med mina inloggningsuppgifter. Att ge ut sin förenklade kod till TINK är inte samma sak egentligen, du kan inte byta kontaktuppgifter, ta ut pengar eller göra någon skada, förutom att glo på pengar och flytta pengar mellan konton. På Tre kan du göra allt med koden. Byta inloggningsuppgifter, adress m.m.


För övrigt, schysst idé, kommer gärna tillbaka och jämför försäkringar när de är live.
Tack Spajk! Vi ska ta åt oss allas kommentarer och tydligöra mer hur uppgifter används och skyddas. Det mesta som går att göra från 3 Mina sidor går att göra för oss som partner/återförsäljare i 3 backend också om man vill missbruka det.

Gällande TINK så har jag upptäckt att med förenklad inloggning på min bank (Swedbank) kan man t.ex. skapa virtuella kontokort kopplat direkt till kontot.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 13:20 #14
Stefan Johanssons avatar
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
Stefan Johanssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Riktigt snygg tjänst, smart idé också! Dock har jag en fundering. Jag testade och lät tjänsten kolla upp mitt företagsabonnemang hos Tele2, men de förslag på nya abonnemang som jag fick tillbaka var i princip bara privatabonnemang.
Stefan Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 13:33 #15
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av shad Visa inlägg
Riktigt snygg tjänst, smart idé också! Dock har jag en fundering. Jag testade och lät tjänsten kolla upp mitt företagsabonnemang hos Tele2, men de förslag på nya abonnemang som jag fick tillbaka var i princip bara privatabonnemang.
Shad, tack för iakttagelsen!
Systemet ska automatiskt identifiera om du är privatperson(inkl enskild firma) eller företag (juridisk person) och visa rätt typ av abonnemang. Ibland missar denna identifiering och visar då för privatpersoner.
I tester innan lansering hade vi stor tillgång till privatkonton men dåligt med företagskonton, nu lär sig Roboten mer om hur den ska känna igen företagsabonnemang och kommer bli bättre på det. En funktion för att själv hoppa mellan företag och privatabonnemang är på väg, men vi vill ju automatisera så mycket som möjligt så användaren slipper.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 15:56 #16
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Danski: Med tanke på din historik, så skulle jag nog råda samtliga här att vara försiktiga med att dela med sig av sina personliga lösenord...

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.119956
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 16:20 #17
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Danski: Med tanke på din historik, så skulle jag nog råda samtliga här att vara försiktiga med att dela med sig av sina personliga lösenord...

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.119956
Är upp till var och en, jag har jobbat med betydligt känsligare system hos banker, myndigheter och börsnoterade bolag. Att få tag på lösenord finns det mycket lättare sätt att göra utan sitta med utveckling i ett år, jag har exponerat några av dessa, bland annat då för 7år sedan där redan hackade konton på regeringsnivå avslöjades. Detta är inga hemligheter och du får gärna argumentera för att inte lämna ut inloggningsuppgifter, jag håller med om att man ska vara vaksam om att lämna ut lösenord.

Spara handlar inte om mig, det handlar om ett fantastiskt team som slitigt och levererat något helt unikt på flera punkter. Jag är bara stolt över att få vara en del i att försöka göra telecom-branschen mindre hatad.

Vill man inte använda inloggning för att få exakt jämförelse så kan man fortfarande får en bra jämförelse utan att avslöja något mer än sitt IP man besöker ifrån, du uppskattar då själv de viktigaste datapunkterna. Man kan också få en bra jämförelse genom att ladda upp en e-faktura.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 19:27 #18
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
ahh coolt, aldrig kopplat ihop ditt username och ditt namn. har läst en bok om dig

Btw, spara ser klockrent ut. Grymt domännamn och riktigt slick utseende
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 20:00 #19
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Ser ut som en mycket bra site!

Har däremot en fundering. Hur kommer det sig att ni valde att bygga funktionaliteten för att hämta information från personers tele-konton, istället för att bygga en app som räknar SMS och samtalsförbrukningen?

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror inte alltför många personer vet att operatörer har inloggningsfunktionalitet på hemsidan? Ni missar även målgruppen som endast använder kontantkort.

Jag tror också (konstigt) nog att folk skulle lättare installera en app som kan läsa av samtal och SMS-historiken än att ge er sina inloggningsuppgifter.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-12, 01:07 #20
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Snyggt!

När jag ska logga in på mitt Comviqkonto dock så står det att det inte finns något abonnemang...
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017