FAQ |
Kalender |
2007-07-25, 04:43 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Så Googleproffs.com = Stick och glo-proffs?
|
||
Svara med citat |
2007-07-25, 11:09 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
En som säger sig vara googleproffs skulle jag tro var duktig på att söka information på just google och inget annat. Det säger inget alls om hur duktig man är på SEO.
Det är min syn på saken. |
|||
Svara med citat |
2007-07-25, 12:15 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
mvh zooloo |
||
Svara med citat |
2007-07-25, 12:22 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men, sökning leder till resultat och kan man utföra tjänster som påverkar resultatet positivt så är det SEO. Sen har ju Google många tjänster, AdSense, Analytics för att nämna några. mvh zooloo |
||
Svara med citat |
2007-07-25, 14:25 | #15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Googleproffs är en person som är proffs på allting om företaget Google. De rabblar aktiekurser som rinnanade vatten, vet skostorleken på samtliga anställda, har kännedom om alla säkerhetshål som någonsin existerat i Googles produkter och vet vilka kommande produktlanseringar som är på gång
|
|||
Svara med citat |
2007-07-25, 15:56 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle ju kunna ha en guide för hur man söker på google under googleproffs.se, tror jag skulle bli en hit.
Att söka på enstaka ord är ju inga problem, men att använda tex. + eller "" för att få mer relevanta svar är det ganska få i min umgängeskrets som behärskar. |
|||
Svara med citat |
2007-07-25, 16:56 | #17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad ett påhittad ord som aldrig används betyder kan man ju diskutera i det oändliga. Jerkers idé om en sida med instruktioner för hur man söker på Google tror jag dock är en bra tanke. Det låter ganska oproffsigt att kalla sig för googleproffs, så jag tror inga professionella konsulter skulle ha ett intresse av domännamnet. En enkel guide för folk som har nollkoll verkar dock som en utmärkt idé. Skulle Google höra av sig med invändningar så är det väl bara att överlämna domännamnet.
Talet googol är förövrigt 10^100 och inte 10100. Ordet används för att symbolisera en ofattbart stor siffra. Även om vi räknar alla atomer i vårt kända universum så kommer vi inte i närheten av en googol. Talet är i det närmaste oändligt. Den som vill veta mer kan ju söka på Google . |
|||
Svara med citat |
2007-07-25, 17:11 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man nu använder Google för att söka efter något, varför skulle då man söka efter en sida som talar om hur man söker på Google?
Är det då inte enklare att bara klicka på avancerad sökning som finns på Googles söksida, så får man ju veta precis allt om hur man söker med jokertecken mm,mm ? :-) |
||
Svara med citat |
2007-07-25, 17:15 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag var intresserad av att veta om ev. andra har reggat domän där google ingår och fått smaka riset typ. Som denna: http://www.googlefight.com/ där står det ju iofs "This site is not affiliated with or sponsored by Google" Annars har Jerker en poäng, och det är lätt att glömma att det faktiskt finns dem som inte är experter på allt som har med internet att göra. mvh zooloo |
||
Svara med citat |
2007-07-25, 17:16 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Klassas nog som varumärkesintrång.
|
||
Svara med citat |
Svara |