FAQ |
Kalender |
2007-12-15, 12:02 | #11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det man kan se med många bloggar som lyckats är att det ofta är ganska provocerande. Antingen personen bakom eller ämnena det skriver om.
Ofta personer som antingen blir älskade eller hatade. Hur som helst får de trafik och folk pratar om dem. |
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 12:12 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hatad slash älskad. Nu förstod jag vad clirre menade, men det är ju fusk och oftast så har dem stora bloggklienterna ett säkerhetssystem som upptäcker sådant. det måste dom väl iaf ha. :unsure: |
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 14:07 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det enda det handlar om är att man själv skriver inlägg under andra nicknames, sånt går inte att förhindra.
|
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 14:30 | #14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 15:55 | #15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så tillvida du inte är kvinnlig modell á 17 år och skriver om stureplanslivet så finns det andra sätt att bli synlig i bloggosfären.
Vi kan ta Andreas Viklund som exempel. Mannen som skapade några themes (teman) till den kända bloggmotoron Wordpress och numera är en av Sveriges mest välbesökta bloggar. Har enormt många downloads fastän han inte släppt något nytt tema sedan 1 år tillbaka. Har för mig att jag hört på radio att han och frugan skulle börja jobba med sidan på heltid snart. Saker du kan göra för att bli länkad och få besökare är: * Skriva välbeskrivna guider och artiklar * Släppa verktyg och templates till olika sorters applikationer (plugins mm) * Signa upp dig till diverse topplistor och försök komma högt upp * Nischa dig * Pinga nyligen och andra tjänster (twingly m.fl), lägga in taggar (ettiketter) till bloggat.se, technorati m.fl. Att det skulle vara ett bra tips att skriva 6 inlägg per dag tycker jag är fel. Kanske fungerar för "livsstils-bloggar" men i allmänhet så skiter folk i vad du handlade på ICA eller vad du åt till frukost. Fördelen med bloggar (i synnerhet Wordpress) är att optimering redan är klar från början i princip. Plugins installerar du enkelt genom kontrollpanelen och även den största amatören klarar sig bra utan att pilla i kod. EDIT: länkar |
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 15:59 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som med allt annat så är innehållet det viktigaste. Frekventa uppdateringar är viktiga men som daniel nämner så bryr man sig föga om någon som skriver "mmm, kanske borde..." fem gånger om dagen. Men att uppdatera en gång varannan månad kan få folk att helt glömma bort bloggen.
Uppdatera frekvent med intressanta inlägg, därefter kan du börja fundera på hur du ska få en massiv läsarkrets. |
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 16:40 | #17 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag uppdaterar bloggen med 3-6 inlägg per dag. Och då för att jag behöver göra det. |
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 17:33 | #18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vi behöver ju inte överdriva med antalet per dag. Har man ett intressant ämne och något vettigt att säga så räcker en gång om dagen.
|
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 18:18 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-12-15, 19:47 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mja, jag vet inte om jag håller med. Det beror på vad man har för blog, har man en personlig blog så kanske det räcker med ett inlägg om dagen men om man använder den som nyhetsmedium eller liknande så får man se till att uppdatera flera gånger om dagen med allt möjligt för att locka så mång asom möjligt.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|