FAQ |
Kalender |
2008-05-27, 23:51 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Gillar också mest den första, fast går inte att läsa org saken.
|
||
Svara med citat |
2008-05-29, 09:10 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Nu har jag kört igång "renoveringen" på riktigt. Hittills fixat på förstasidan: - Ny logga - Ny meny - Lite borttaget trams, men mer skall väck. Ps. Kommentarer mottages tacksamt! Bör bakgrunden ändras till en enfärgad eller en lätt gradient?
2008-05-29, 11:31 | #13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller med om det som sagts hittils. Sidan känns väldigt rörig, ingen riktig struktur. Bakgrunden är nått som jag verkligen skulle bytt ut, en lätt gradient skulle kunna funka, så du verkar va inne på rätt spår nu.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-29, 13:35 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej och tack Jorma,
En fråga. Ok jag kan inte hålla med om att att framsidan är ganska plåttrig/rörig och lite ful (den håller på att ändras i skrivande stund och kommer publiceras inom en månad). Men på vilket sätt är sajten svårnavigerad via menyn? Är undersidorna obegripliga? Och i så fall varför? Tilläggas kan väl att sajten lika mycket vänder sig (eller kommer vända sig till) till invånarna på ön i fråga som turister. Därav nyheter etc. Jag är fortfarande lika tacksam för svar!
2008-05-29, 16:03 | #15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu ser det bra ut tycker jag, men det är lite väl cluttered med annonser på nedre delen av sidan. Det plotttrigt OCH det ger dig mindre annonsintäkter skulle jag tro, ögonen har för mycket att fästa på och struntar istället i rasket.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-29, 18:08 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej och tack!
Bannerbytet längst ner är en kvarleva sedan långt tillbaka. Jag får väl se hurvida det blir kvar. Annonsförsäljningen går däremot mycket bra. Senast idag sålde vi en annons och snart är det fullt. Inte illa med tanke på hur sajten sett/ser ut. Hursomhelst är jag tacksam för alla synpunkter. Jag fortsätter att göra om sajten och lägger in en stänkare om några veckor eller så när jag blivit nöjd(are).
2008-06-05, 20:12 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Nu börjar jag bli nöjd med www.kohsamui.org för denna gången. Detta ändrades senaste veckan: 1. Ny logga 2. Ny flash (jäkligt nöjd med den måste jag säga) 3. Helt ny meny och navigeringssystem 4. Ny hotellboknings"modul" 5. Lite luftigare mellan text 6. En del trams borttaget som mer än fem år gamla designdetaljer Skall till senare: 1. Mer interaktivt 2. Transparent mörk skugga på sidorna av sajten 3. Mer innehåll generellt Negativt: Sidan tar lång tid att ladda med seg lina. Säkert inte helt ok ur konkurrenshänseende, men det tillkommer bredbandskunder i världen varje minut ;-) Fortfarande mottages tips tacksamt!
2008-06-05, 20:58 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Najs! Det dä kallar jag en lyckad uppfräschning. Mycket imponerad. Man kan ju såklart finslipa flera grejer men jag tycket att du har lyckats bra för den här gången. 2 saker dock.
1. Loggan Jag citerar christian@eventkoll Citat:
2. Sajten i övrigt när man börjar scrolla Jag får tyvärr inte samma lyxiga känsla så fort jag börjar scrolla ner som jag får i sidhuvudet. Det hade förmodligen räckt med att få in de mörka mystiska färgerna på lite olika håll i sajten. Mer gemyt och mindre tech. Grått = stelt = corporate = whiteboard & powerpointpresentation = gäsp! Det var allt B) |
||
Svara med citat |
2008-06-05, 21:09 | #19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Stort tack Ftr,
Berömmet värmer och alla tipsen tar jag absolut till mig! Jag är (som synes kanske) ingen skolad webbdesigner. Ibland går det åt skogen och ibland blir man lite nöjd tom. Jag är nu halvnöjd, men ångrar redan att jag inte satte sajtbredden till 1000 pixlar, hehe.
2008-06-05, 22:13 | #20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Rent designmässig feedback kommer här:
Boxarna med kategorier. Dessa tycker jag borde ha samma skuggning som dess titelboxar, alltså lite skugga på vänster sida annars blir det knas i ljussättningen. Den absolut översta raden med Tip of the top. Den känns inte som den tillhör siten samt att första orden "titeln" har samma färg som länken på samma rad vilket känns skumt (var klickar jag) De gråa skuggningarna längs sidan på siten borde vara mycket ljusare, och kanske tom ha en väldigt mjuk beige färg istället för medium grå som den är nu. Samma gäller footern. Det ser liksom nästan ut som att du tagit delar från olika designs och satt ihop i en och samma (inte sagt att du gjort så), förstå mig rätt. Fixa PNG stöd för IE6 Se över strukturen, storlekar, färger, tyngd på texterna lite. Det är inte helt lätt att hitta vad som är vad (nättidning effekten). Ovandelen av siten är skön, bra känsla men som nämnts tidigare så tappar det lite nertill. Gött mos! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|