FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kanske bör tillägga att jag säkert skulle gjort likadant som "Bara jag" om jag själv velat hämnas på ett sånt här företag. Någonstans hittar man ju ofta anledningar som "berättigar det man gör". Men då får man vara beredd att ta straffet också, vilket borde stanna vid villkorlig dom för en tidigare ostraffad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Om nu någon inte skulle tro mig så kan denne läsa igenom DI:s alla publikationer för jag vet att det står i någon av dem men kommer inte ihåg vilken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för era svar! Nu har jag blivit lite klokare.
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
En bra sak att känna till, för jag antar att företaget kommer att försöka få dig att ta bort tex logotyper och annan information och hämvisa till både det ena och det andra.
Satir och konsumentinformation har visst skydd, och man kan delvis använda skyddat material, som just en logotype. Låt nu inte detta vara ditt huvudargument i en juridisk process, utan att kolla upp det innan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Du kan söka utgivningsbevis (2000:-) som gör att du räknas i en annan liga och då får du publicera nästan vad som helst utan restriktioner av PUL. Förtal kan du åka dit på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Utgivningsbevis gör visserligen att PuL inte gäller, men samtidigt är det inte "fritt fram" att publicera vad som helst.
Det går inte att förtala ett företag, bara personer, oavsett om man har utgivningsbevis eller inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du retucherar bilden eller ändrar den så kan den kanske klassas som konst!
Tycker om idéen då det finns företag som lever på att fula sig. Hoppas bara det är ett skumraskföretag. Du kanske blir en trendskapare! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Ska du bråka med någon så får du utgå ifrån att personen/företaget kommer att ge sig på dig med alla möjliga medel (förhoppningsvis inom lagens spelrum). Du måste därför vara helt torr bakom öronen och stå med båda fötterna på jorden innan du medvetet ger dig in i en konflikt. Du bör därför kontakta en jurist för rådgivning och inte söka svar på ett forum.
Det finns många företag som förtjänar att hängas ut. Jag säger alltså inte att du bör avstå ifrån det du tänker göra. Jag säger bara att du måste ha klart för dig vad du ger dig in på innan du sätter snöbollen i rullning. Det låter som om du söker hämnd på det här företaget. Utgå ifrån att de kommer att försöka hämnas på dig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|