Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Länktjänster och kataloger

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-26, 00:46 #11
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Gustav@Nov 25 2008, 17:26
Tack för tipsen. Jag ska kika på länkarna som ni gett mig.

Kidcactus – Det spelar ingen större roll om det är svenska eller utländska kataloger. Svenska bör ju vara att föredra i vanliga fall, eftersom det rör sig om en svensk webbsida. Men i det här fallet så vill jag bara ta reda på hur Google reagerar när en webbsida får många spammiga inlänkar under en kort tid. Så det känns lite hugget som stucket faktiskt.
Oftast är det så att om sidan inte har mycket inlänkar eller sidan är ny så hoppar den i princip sist i index för o sedan komma tillbaks.

Är i alla fall så jag har uppfattat det.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-08, 22:51 #12
isakonline isakonline är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
isakonline isakonline är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Vore kul att få höra resultatet av testet när du genomfört det !

// Isak
isakonline är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-08, 23:23 #13
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by Gustav@Nov 25 2008, 17:26
Tack för tipsen. Jag ska kika på länkarna som ni gett mig.

Kidcactus – Det spelar ingen större roll om det är svenska eller utländska kataloger. Svenska bör ju vara att föredra i vanliga fall, eftersom det rör sig om en svensk webbsida. Men i det här fallet så vill jag bara ta reda på hur Google reagerar när en webbsida får många spammiga inlänkar under en kort tid. Så det känns lite hugget som stucket faktiskt.
Jag testade faktiskt just det för ett par veckor sedan, tjänsten jag testade heter: http://www.wlmarketing.com.

Jag gjorde precis som du tänkt, testade på en mindre viktig sida. Jag tror Google tog det rätt dåligt Sen var jag rätt lat och systemet rätt dåligt i sig. Jag fick 50 directory submissions på 2 dagar med samma ankartext och samma beskrivning, hade jag varit smart att jag tagit mig tiden och lagt in fler ankartexter och fler beskrivningar. Jag tror dock skillnaden hade varit liten med tanke på den snabba länktillväxten.

Jag sökte faktiskt med något ranking program, och på något sett kunde den faktiskt se att den fastnat i något av Googles filter.

Inget jag rekommenderar i optimeringsväg, men jag ser fram emot att se ditt resultat.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017