Citat:
Originally posted by Gustav@Nov 25 2008, 17:26
Tack för tipsen. Jag ska kika på länkarna som ni gett mig.
Kidcactus – Det spelar ingen större roll om det är svenska eller utländska kataloger. Svenska bör ju vara att föredra i vanliga fall, eftersom det rör sig om en svensk webbsida. Men i det här fallet så vill jag bara ta reda på hur Google reagerar när en webbsida får många spammiga inlänkar under en kort tid. Så det känns lite hugget som stucket faktiskt.
|
Jag testade faktiskt just det för ett par veckor sedan, tjänsten jag testade heter:
http://www.wlmarketing.com.
Jag gjorde precis som du tänkt, testade på en mindre viktig sida. Jag tror Google tog det rätt dåligt
Sen var jag rätt lat och systemet rätt dåligt i sig. Jag fick 50 directory submissions på 2 dagar med samma ankartext och samma beskrivning, hade jag varit smart att jag tagit mig tiden och lagt in fler ankartexter och fler beskrivningar. Jag tror dock skillnaden hade varit liten med tanke på den snabba länktillväxten.
Jag sökte faktiskt med något ranking program, och på något sett kunde den faktiskt se att den fastnat i något av Googles filter.
Inget jag rekommenderar i optimeringsväg, men jag ser fram emot att se ditt resultat.