FAQ |
Kalender |
2009-06-05, 22:55 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det handlar inte om hur många besökare man får ifrån sökmotorerna utan om HUR innehåll filtreras bort eller inte. /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-06-06, 00:00 | #12 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
MrWize->
Citat:
Citat:
För att citera Google: Citat:
Citat:
|
||||
Svara med citat |
2009-06-06, 13:46 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det var dit jag ville komma.
Många "seo-gurus" som slänger ur sig om det ena filtret efter det andra och när man själv testar ser man helt andra resultat. Fascinerande! /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-06-23, 05:09 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om man har flera olika URL:er till samma sida under samma domän bör man använda canonical.
Lägg följande i head: <link rel="canonical" href="http://domän.tld/permalink" /> För att tala om vilken URL man föredrar används till den sidan. Intressant video från Google om duplicate content: http://www.google.com/support/webmasters/b...n&answer=139394 |
||
Svara med citat |
2009-06-23, 19:51 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Oavsett Video, testa själv ... jag vill se vad Google.se/Google.com säger till mig, inte vad någon "reklammakare" på Google säger
Duplicate Content på samma site, ja .. ibland falerar även det, och nu har vi den nya meta-taggen. Duplicate Content på olika domäner, kör hårt! Rätt gjort får man de artiklarna att ranka i samma SERP:s /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 09:16 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
mkt intressanta svar, det är det jag gillar med wn, man slänger in bollen och när man kommer tillbaka så har den rullat o rullat!
Jag har provat och provar hela tiden nu, det går faktiskt bra om inte mkt bra, DC-filtret har tittat igenom sidan/sidorna verkar det som, då var de helt borta från SERP under 3 dagar, sen kom de tillbax med bättre rankning. |
|||
Svara med citat |
2009-06-24, 20:47 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok ... vi får väl "bevisa" det en gång till, att duplicate content KAN användas och BÖR användas, så ofta som möjligt ... om man äger texten/har rätt att använda texten:
"Beviset" <- Vad säger google.se oss för något? (det som borde betyda något) /Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 20:59 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Ännu ett bevis; Länk
Jaja, jag vet, det var din länk från början 6 månader sen Patrik. Och ja, jag har vatt på den banan och provat mig fram sen dess. |
|||
Svara med citat |
2009-06-24, 21:33 | #19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul att höra att någon tar till sig av lite "tips & tricks" som frångår "seo-gurusarnas tips & tricks".
/Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|