FAQ |
Kalender |
2005-09-11, 16:17 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-09-11, 17:52 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
En filial till vad. Måste man alltså först ha ett svenskt AB. Jag förstår inte riktigt vitsen med detta.
Kan man på något sätt utnyttja möjligheten att England har lägre moms och skatt? |
||
Svara med citat |
2005-09-11, 18:18 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Filialen behöver inte skjuta in 100 000 kr som det krävs för ett vanligt aktiebolag.. Kostar typ 2000 eller nåt att regga en filial tror jag.
Man ska skatta och betala moms för verksamheten i Sverige även om man har ett engelskt företag med filial här. Dock kanske det går att komma undan med lägre skatt på utländska affärer om man har ett engelskt företag, det vet jag inte. |
|||
Svara med citat |
2005-09-14, 22:25 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla!
Då jag har fått många förfrågningar vad som har hänt efter jag skrev inlägget så är svaret - INGENTING! Jag har försökt att kontakta ABDIREKT me Telefon, Email o.s.v men ingen återkommer.. Ända som har hänt är att om man söker på ABDIREKT på Google så kommer denna diskussion med.. Vad exakt är det jag är sur på? ........................ ABDIREKTs LÖGNER! Vad sägs om detta första e-mail.. Hej! Självklart hjälper vi gärna till att etablera ett svenskt-engelskt bolag!! Tidsaspekten på detta är ca 1-3 dagar för att registrera den engelska delen, sedan ett par dagar för att beställa nödvändiga dokument från england. Därefter tar det ca 2 veckor att registrera filialen. Kostnad 3650:- om du har en engelsk adress sedan tidigare samt ordnar någon som sitter sekreterare 5678:- om du ordnar någon som sitter sekreterare. 11684:- om du låter oss ta hand om sekreterskapet samt de engelska myndigheterna. Mvh xxx xxxxxxx Sale- AB Direkt Resultatet kan ni läsa i inlägg #1... Så fortfarande VARNING för ABDIREKT!! |
||
Svara med citat |
2005-09-14, 22:40 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kanske är något med engelska bolag som gör att folk vill blåsa en. Jag var med i en konstellation för ett tag sedan där ett engelskt bolag bildades och jag skulle få 20% av aktierna. Dessa aktier såg vi aldrig ens röken av. Det var dock inte via AB Direkt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2005-09-15, 08:25 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hoppas att det löser sig och som sagt, intressant att få löpande uppdatering om ärendet. Lycka till! |
||
Svara med citat |
2005-09-15, 11:17 | #17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
En stor fördel med bolag i england är att det är lättare att jobba med poker-företagen. Det är en stor marknad.
|
||
Svara med citat |
2005-09-16, 12:37 | #18 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Vi från AB Direkts sida beklagar det inträffande i detta ärende. Vi vill från vår sida att bompaholm redigerar sina inlägg och tar bort namnet på vår medarbetare då detta är ett brott mot PUL allternativt datalagen då han har publicerat namnet på en enskilld medarbetare och delar av medelanden, - se § 3 i persinuppgiftslagen. "All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet." eller § 2 datalagen.
Vi vill givetvis föra en dialog, men inte att enskillda personer kommer till skada. Den summa pengar som bomoaholm motsätter sig mot och anser sig att vi ska ersätta, framgår på vår hemsida. se http://www.abdirekt.com/paket.php från där beställningen är gjord. |
||
Svara med citat |
2005-09-16, 12:47 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
AB Direkt:
Nu blev ju erat rykte bra mycket bättre... Att polisanmäla sina kunder för ett litet misstag är ju verkligen hur man löser problem. |
||
Svara med citat |
2005-09-16, 12:48 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |