Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Plagiatprodukter på Lets deal?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-28, 00:56 #21
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Du medvetet köper något som du inte vet säkert håller kvalitet, du väljer att chansa sedan gnäller du för du gjorde ett dåligt val. Lika som att gnälla som man inte vann på lotto.

Sedan är det väl inte LetsDeal som sätter erbjudanden riktigt utan företag som säljer olika produkter.

Man har alltid valet att chansa eller inte, men chansar man bör man inte gnälla efteråt då man själv tog risken.

Vill man vara säker får man väl köpa dom dyra knivarna med bra märke från seriös försäljare.

För finns ingen som tvingar dig använda LetsDeal
Det är väl egentligen ingen ide att argumentera, men

a) din jämförelse mellan ehandel och lotto är befängd. Det finns lagar och föreskrifter som säger att man inte får vilseleda och att informationen om de produkter man säljer måste vara tydlig och korrekt. Därför informerar seriösa aktörer om det de säljer på ett korrekt och tydligt sätt - det är inte frågan om hur många man kan lura, eller om man kan lura någon, utan snarare frågan om att agera på ett sätt som är etiskt och i enighet med lagar och regler.

b) Let's Deal fyller ut sina erbjudanden med egna erbjudanden, och det är oftast dessa som är de "värsta". I vissa fall anges partners som är ytterst anonyma och det är tveksamt om de är annat än kulisser för att fronta att det är Let's Deal själva som ligger bakom

c) Det ska inte handla om att "chansa" när man köper något över nätet, seriösa aktörer resonerar inte på det viset, men det kanske känns som en främmande tanke? Att det alltid kommer finnas bedragare därför att det finns människor man kan lura berättigar elller legitimerar inte bedrägeriet. Det är inte svårt att stjäla godis från barn heller, men ganska få skulle säga att det är okej bara för att det är enkelt.

För mig är ditt resonemang helt barockt, men jag är inte förvånad.

Du driver väl webbhotell, eller VPS? Enligt dig, måste du ge dina kunder korrekta uppgifter om vad det är du säljer till dem, eller är det okej att bre på lite? Kanske säga att VPS:en är konfigurerad med 5 processorkärnor men i verkligheten tilldelas kunden bara 2? Kunden får väl skylla sig själv som låter sig bli lurad?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 08:12 #22
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Det är väl egentligen ingen ide att argumentera, men

a) din jämförelse mellan ehandel och lotto är befängd. Det finns lagar och föreskrifter som säger att man inte får vilseleda och att informationen om de produkter man säljer måste vara tydlig och korrekt. Därför informerar seriösa aktörer om det de säljer på ett korrekt och tydligt sätt - det är inte frågan om hur många man kan lura, eller om man kan lura någon, utan snarare frågan om att agera på ett sätt som är etiskt och i enighet med lagar och regler.
Läste du ens Gilette-exemplet?
Det kan knappast bli mycket tydligare än så vad det är som faktiskt gäller. Varför skulle man skriva "Gilette-kompatibla rakblad" om det är äkta Gilette-rakblad? Någonstans måste det ju gå upp ett ljus eller åtminstone en osäkerhet när man läser det. Vid minsta osäkerhet måste man ju som konsument kolla lite noggrannare och ger man det ~30 sekunder så ser man "Det är inte Gilette som tillverkat produkten; den passar dock nämnda modeller".
Detta står varken i liten skrift eller undangömt på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
c) Det ska inte handla om att "chansa" när man köper något över nätet, seriösa aktörer resonerar inte på det viset, men det kanske känns som en främmande tanke? Att det alltid kommer finnas bedragare därför att det finns människor man kan lura berättigar elller legitimerar inte bedrägeriet. Det är inte svårt att stjäla godis från barn heller, men ganska få skulle säga att det är okej bara för att det är enkelt.
Vi fortsätter med exemplet på Gilette-rakbladen. Med vetskapen om att det inte är äkta Gilette-rakblad så är det ju en chansning om man förväntar sig motsvarande kvalitet som originalet fast till en bråkdel av priset.
Det går ju inte att på förhand veta hur kvaliteten på produkten är och köper man av någon som inte har ett varumärke att vårda(i det här fallet NO LIMIT MARKETING OÜ - Bara här lyser alla varningslampor som finns) så vet man inte alls vad man kan förvänta sig.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Du driver väl webbhotell, eller VPS? Enligt dig, måste du ge dina kunder korrekta uppgifter om vad det är du säljer till dem, eller är det okej att bre på lite? Kanske säga att VPS:en är konfigurerad med 5 processorkärnor men i verkligheten tilldelas kunden bara 2? Kunden får väl skylla sig själv som låter sig bli lurad?
Det där är en helt annan sak. Då lovar du något som du inte håller. Det gör inte Let's Deal här och det gör all skillnad!
Det står ju klart och tydligt vad som gäller och det är precis vad de levererar! Därmed är det ju helt korrekta uppgifter i det här fallet.

Senast redigerad av pelmered den 2013-02-28 klockan 08:14
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 10:36 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
ITisGood, jag förstår inte riktigt varför du envist och engagerat fortsätter försvara Let's Deal och oseriösa företag när du själv i ett tidigare inlägg skrev att du INTE gillar det de gör Det är inte alls det intrycket du ger nu.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 17:21 #24
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
ITisGood, jag förstår inte riktigt varför du envist och engagerat fortsätter försvara Let's Deal och oseriösa företag när du själv i ett tidigare inlägg skrev att du INTE gillar det de gör Det är inte alls det intrycket du ger nu.
Det är inte min avsikt att försvara Let's Deal och deras oseriösa metoder. Jag tycker dock att problemet till stor del är att konsumenterna inte kan vara kritiska och tänka själva när de handlar. Det kommer alltid finnas företag som skor sig på godtrogna konsumenter så länge det finns en marknad för det. Jag tror det enklaste sättet minska antalet oseriösa företag är att ändra vanliga konsumenters beteende.
Jag tycker det både är skrämmande och frustrerande att det är så många som ändå går på det där.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-28, 19:22 #25
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Visst är det bra att lägga ansvar på konsumenten, men produkterna som de säljer är 99% inte CE märkta etc eller om det är de så är det falsk kina märkning. Tandborstar gjorda i Kina med plast som lär innehålla en del tungmetaller etc.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-01, 00:50 #26
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Läste du ens Gilette-exemplet?
Jag läste, men eftersom diskussionen handlade generellt om att konsumenterna får skylla sig själva om de blir lurade av Let's Deal. Gilettefallet är inte problemet, utan alla andra dussintals (eller mer) "erbjudanden" under åren där man bluffar med ordinariepriser för att haussa upp skräpprodukter värda en bråkdel av det som påstås.

Det är falsk marknadsföring och ett ohederligt sätt att göra affärer.

Frågor på det?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-02, 16:59 #27
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Visst är det bra att lägga ansvar på konsumenten, men produkterna som de säljer är 99% inte CE märkta etc eller om det är de så är det falsk kina märkning. Tandborstar gjorda i Kina med plast som lär innehålla en del tungmetaller etc.
Jaha, är det så illa?
Då är det ju betydligt värre än vad jag trodde. Jag har själv aldrig köpt något annat än resor och hotellnätter på de olika deal-sidorna.

Edit: Kom på att vi köpte ett gäng såna "Fatboy" säckar(ej original) till kontoret från Groupon. De tillverkades i Schweiz tror jag. Förutom att de fick problem med att leverera så många(tog nästan 6 mån istället för de utlovade 2) så var det inga fel alls på kvaliteten.
Men Groupon kanske är mycket seriösare än Let's Deal?

Senast redigerad av pelmered den 2013-03-02 klockan 17:04
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-02, 17:06 #28
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Visst är det bra att lägga ansvar på konsumenten, men produkterna som de säljer är 99% inte CE märkta etc eller om det är de så är det falsk kina märkning. Tandborstar gjorda i Kina med plast som lär innehålla en del tungmetaller etc.
Är ju typisk billiga Kina produkter, man får ju vara bra korkad om du köper billigaste produkterna och tro du får CE märkta produkter

Sedan falsk och falsk CE märkning, alla vet ju att CE märkning från Kina står för China Export

Är väl inget som är förvånad vilka typer av produkter som kommer från kina är.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-02, 17:09 #29
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Jaha, är det så illa?
Då är det ju betydligt värre än vad jag trodde. Jag har själv aldrig köpt något annat än resor och hotellnätter på de olika deal-sidorna.

Edit: Kom på att vi köpte ett gäng såna "Fatboy" säckar(ej original) till kontoret från Groupon. De tillverkades i Schweiz tror jag. Förutom att de fick problem med att leverera så många(tog nästan 6 mån istället för de utlovade 2) så var det inga fel alls på kvaliteten.
Men Groupon kanske är mycket seriösare än Let's Deal?
Har aldrig köpt från någon deal sida alls, du blir ju bara blåst ändå som grund.

Har dock köpt lite olika produkter från Kina under åren, handlar det om volym går du ju direkt till distributör / fabrik.

Men allt handlar om man ska veta vad man köper eller om man osäker ta varuprov innan.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-02, 17:31 #30
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Har aldrig köpt från någon deal sida alls, du blir ju bara blåst ändå som grund.

Har dock köpt lite olika produkter från Kina under åren, handlar det om volym går du ju direkt till distributör / fabrik.

Men allt handlar om man ska veta vad man köper eller om man osäker ta varuprov innan.
Exakt. Därför jag håller mig till saker som jag ganska enkelt kan avgöra det faktiska värdet på själv. Det är ju inte de billigaste skithotellen de säljer rum i.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017