FAQ |
Kalender |
2010-01-03, 18:58 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Himlen är det inget fel på. Däremot att du blurrat gräset, ganska enkelt att lägga in lite riktigt gräs right? Känns att du lagt enastående lång tid på det konstruktiva i detta inlägg. |
||
Svara med citat |
2010-01-05, 17:45 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-01-05, 18:37 | #23 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Nä.. Jag tycker fortfarande det är skitsnyggt. Varesig du tycker det är konstruktivt eller inte. M.v.h. Lammet Senast redigerad av lammet den 2010-01-05 klockan 18:41 |
|||
Svara med citat |
2010-01-05, 19:11 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snygg och säljande design.
Några tips: Rubriker bör vara i textformat och inte i bildformat. Alla bilder som innehåller information bör ha en "ALT-text" om man ska tänka på användarvänlighet och sökmotoroptimering (speciellt om man har den texten ni har i den mittersta cirkeln). Ni har formuläretiketterna för kontaktformuläret i själva textfälten som sedan försvinner när de får fokus. Plötsligt har man glömt bort vad man höll på att fylla i och måste radera det man skrivit och sedan klicka utanför fältet för att se att det var företagsnamnet man skulle fylla i. Senast redigerad av ric den 2010-01-05 klockan 20:13 |
|||
Svara med citat |
2010-01-07, 17:06 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-01-07, 17:15 | #26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mycket snygg!
Dock kännas bakgrunden lite tungladdad.. |
||
Svara med citat |
2010-01-07, 17:31 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men det måste väl vara bäst ur användar- och sökmotoroptimeringssynpunkt att ha rubriker i textformat och bilder i bildformat? Testa att bocka ur visa bilder i din webbläsare.
|
|||
Svara med citat |
2010-01-07, 18:00 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Först och främst måste jag påpeka att designen är utomordentligt snygg! Riktigt bra och det finns ingenting designmässigt som jag tycker är dåligt. Jag älskar blomman osv som ger en personlighet på sidan (till skillnad från din egen sajt arguspunktnu)!
Det jag kommer kritisera är inte designen utan det är uppbyggnaden för sökmotorerna. Du borde köra med webbsäkra textstilar och köra <h1> på dina rubriker och inte publicera dom som bilder. Detta är viktigt för Google. Dessutom tycker jag att du borde göra samma sak med texten i din header som beskrive er webbyrå. Nackdelen är väl då att det kan vara svårt att hitta en textstil som fungerar på webben med liknande utseende och ett utseende som ger en personlig touch som den nuvarande har, det är dock mycket bättre för sökmotorerna. Annars är det bra jobbat Lycka till. |
||
Svara med citat |
2010-01-13, 19:06 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Först tack! Jag har hört att man bara ska använda h1an en gång per sida och där använda det mest relevanta sökordet. Nu har jag webbyrå stockholm i h1-taggen. Sedan tänkte jag fixa cufon på alla rubriker som byter ut rubrikerna via javascript till valfri font. Alltså syns då rubrikerna både med och utan javascript. Det måste ju sökmotorerna gilla http://cufon.shoqolate.com/generate/ |
||
Svara med citat |
2010-01-13, 19:35 | #30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tyckte den va riktigt läcker, men gillade inte oskärpan på gräset längst ner... Känns ofokuserad på "fel ställen".
Annars, kanon! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|