FAQ |
Kalender |
2007-11-15, 05:02 | #21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är beredd att hålla med Gustav. Språket som Lancelot använder tyder på viss omognad. Tycker också att det känns lite pinsamt att densamme använder sin ålder som ett argument för att bete sig ovärdigt. Visst, alla kan vi göra misstag, vi har alla varit 18 (eller ja, de flesta av oss iaf), men snälla håll det över sandlådenivå. Det känns som att personangreppen hänger i luften...
Tur i oturen att min spade är större än din. Dessutom är den blå! |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 08:37 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att stämma någon förtal bruka som sagt vara svårt , se till att ha torrt på fötterna när du skall upp rätten det du har blivit stämd för . |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 08:42 | #23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En sak som de flesta webmaster och moderatorer av forum inte tycker om är just medlemskap som skapas med syftet att göra reklam för något.
Det är förkastligt och oetiskt; speciellt om det görs av ett företag. Sedan så lär väl en sådan sak knappast hamna i skalan bedrägeri. Eftersom det stämmande företaget förmodligen inte kan peka på att de har lidit ekonomisk skada så kan det inte bli bedrägeri. Ekonomisk skada är inte att de kanske har fått lägga ut pengar på att rensa forumet från oönskade inlägg. Undrar vad de baserar sitt skadeståndkrav på 300 000 kr på. Sedan är det en sak vad som anges i reglerna till forumet. Det kan kanske vara idé att i sina regler för ett forum ange att skadestånd kan tas ut om forumet används på annat sätt än det är avsett att göra. Det kan kanske vara bra med en text i reglerna som anger att varje inlägg samtidigt är ett godkännande av reglerna. |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 08:42 | #24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vi rycker inte på axlarna åt folk som går ut och våldtar på stan? Varför gör vi det åt brottslingar som skickar spam för? |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 09:36 | #25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med Gustav helt. Om det som framkommit i denna tråd är hela "problemet" låter det i mina öron idiotiskt av budera att lägga tid & kraft på detta...
|
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 09:47 | #26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det står LTD på startsidan...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 10:59 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Klein: Det finns alltid saker man måste ta hänsyn till. Att jämföra spammande på en sån här låg nivå med våldtäkt är helt fel, då kan vi lika gärna jämföra våldtäkt med att gå mot röd gubbe. Vill du att polisen hellre jobbar med att ta fast folk som går mot röd gubbe?
Det är en trist situation Lanzelot har satt sig i, dock vet jag inte om han borde få komma undan eftersom vi inte verkar veta allt än. |
|||
Svara med citat |
2007-11-15, 12:16 | #28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lancelot...
Om du bara hade hållit en låg profil tills detta var avklarat så hade vi gått igenom detta och kanske kommit överrens, men nu har du börjat stjäla copyrightskyddat material från Budera med. Vet du vad copyright är? Det är alltså inte lagligt att ta skärmdumpar från andras sajter och klistra in det på sin egen sida som om det vore din information. Vill du ha en till stämning och anmälan för brott mot upphovsrätslagen? Varför kan du inte göra detta seriöst och börja arbeta själv istället för att ta andras kunder och material? Jag säger det igen.... Det är väl bra att du försöker skapa en egen sajt, men du måste göra jobbet själv. Inte stjäla andras kunder och inte andras material. Nåja, jag får väl gratulera till att du lyckades med syftet till denna tråd, nämligen att göra din sajt känd bland medlemmarna i detta forum. (Därför tycker jag fortfarande att denna tråd bör raderas, då det verkliga syftet är att marknadsföra din sajt) |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 12:21 | #29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Spam-killer!
Fastän jag inte känner er alltför väl tar jag det som en förolämpning att ni tror allt jag vill göra är "marknadsföra min sajt". I den här situationen vill jag faktiskt inte göra så. Jaså? Jag hade mailat er, samt bett om ursäkt men inte hade ni svarat. Utan förolämpningar är allt jag har fått ifrån er, och snälla säg inte att vi hade klarat oss ur den här tvisten. Efter alla mail så har jag förstått att ni ej velat gå igenom det här. Men visst är jag med på det, men säg då inte att "det finns inga oklarheter" osv. En sak till, menar ni jämförelsen? Den är faktiskt verkligen inte skärmdump. Det kan jag försäkra er om. Förstår mig inte på er. Det är som att säga att tradera, budera och bazaar1001 har stulit ebays ide och därför brytit mot copyrightlagen. Ursäkta mig om jag har fel, men det är så jag förstod det... ? :S |
||
Svara med citat |
2007-11-15, 12:25 | #30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är det ni menar så kan jag ta bort det iaf, jag orkar inte med det här mer.
Spam-killer en sak till. Ni måste förstå en sak. "för mig verkar det inte som om ni vill lösa det här", det tror jag inte helelr ni vill. Tycker fortfarande ni hade kunnat kontakta mig innan. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|