FAQ |
Kalender |
2005-11-18, 14:04 | #21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-11-23, 21:06 | #22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vad ligger ni på för överföringshastighet mot era VPS:er egentligen? Dvs om ni tankar via FTP/SCP? Skulle vara intressant att höra om det är ett relevant alternativ att använda för t.ex. backup-server.
För övrigt verkar http://www.eurovps.com/ ligga nere nu. Ligger även din (HenrikAI) VPS otillgänglig eller hur verkar det se ut?
Svara med citat |
2005-11-23, 21:41 | #23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
SentensaExecutable.tar | 5248 kB | 169.3 kB/s | ETA: 00:00:55 | 35%^C Jag använder VPS:en för backup, och har inga större problem beroende på hastigheten - men jag tar inte backup på så mycket data... (Oops, server-loaden var visst lite hög just nu (~3), så det kanske inte var en helt rättvis siffra....) |
||
Svara med citat |
2005-11-30, 21:08 | #24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kanske lite sent svar men här kommer lite siffror för min VPS hos ServInt
Transferred 17 786 004 bytes in 122,16 seconds (142,19 KB/s) |
||
Svara med citat |
2005-12-14, 14:43 | #25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2005-12-14, 17:42 | #26 | ||
|
|||
Guest
|
Någon som har erfarenhet av FS Datas VPS?
128mb ram 4 gb 30 gb trafik 2 ip 175 spänn. Helt klart jämförbart pris med de utländska. |
||
Svara med citat |
2006-01-01, 17:10 | #27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kommer som vanligt lite sent med svar...
Fsdata skulle jag akta mig för efter vad jag har läst om dom här på WN. Var det inte FSdata som strular med faktureringen? Priset var helt okej som du skriver, momsen tillkommer för oss privatpersoner. Minnet måste man nog uppgradera till åtminstonde 256MB för att det ska fungera någorlunda, men även med denna uppgradering är priset rimligt. Eftersom bindningstiden är endast 3 månader kan man ju alltid chansa. Personligen har jag nu legat på ServInt i snart 4månader och det fungerar fantastiskt bra. God fortsättning till er alla! /ProjectZ |
||
Svara med citat |
2006-02-05, 20:22 | #28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har kört FSdatas olika tjänster i över ett år och är mycket nöjd, kanon support och dom är ständigt aktiva.
Bara för att någon får lite strul och skriver om det här på WN så betyder inte det att företagets tjänster är värdelösa. Tro inte på allt ni läser! |
||
Svara med citat |
2006-02-06, 03:52 | #29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är också sugen på FSDatas tjänst den som Tobab sa.
Jag väntar telefonsamtal ifrån dem imorgon där jag ska fråga ut dom lite om deras olika tjänster. Det som jag är väldigt nyfiken på vad dem kommer svara är reversen (fråga inte varför så tar du inte skada.) Jag aktiverade också ett testkonto på BudgetDedicated idag för att testa deras tjänst, då jag såg att chansen fanns. De stog på sidan att de skulle ta ~5min att köra igång testservern vart jag mycket glad (då den är 7dagars test med max 1GB trafik) men efter ca 2timmars väntande fick jag nog och slängde väg ett mail och fråga vad som hade hänt. De tog då ca 1timme och 40min så fick jag svar, och servern var uppe. Med tanke på att klockan då var 23:00 så var jag inte så missnöjd, för fel i systemet kan alltid hända med aktivering av VPS, (då jag själv har arbetat med det). Jag har suttit och testat lite nu i några timmar och känner att de funkar ganska bra, deras priser är inte allt för farliga och deras support svarar sent på nätterna, det är ett stort plus enlig min mening. Så nu är de bara att vänta på FSData ska ringa och svara på mina frågor, och om dom inte kan överträffa BD så är valet ganska lätt. |
|||
Svara med citat |
2006-02-06, 12:22 | #30 | ||
|
|||
Guest
|
Intressant! Jag jämförde kostnaden och det är ju ungefär samma pris på BD och FS Data. När det gäller BD finns det någon kontrollpanel? Fortsätt gärna tala om hur det går i ditt val...
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|