FAQ |
Kalender |
2003-11-10, 17:47 | #21 | ||||
|
|||||
Guest
|
Citat:
Alla ombud skriver på ett avtal för att bli ett ombud, där står det att man ej får använda Nic.se´s databas för syften som att marknadsföra mot. Det har iaf han gjort. Han har förmodligen gjort ett litet progg som scannar utav databasen sen har han skickat ut för öäå registreringen. |
||||
Svara med citat |
2003-11-10, 17:55 | #22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Svara med citat |
2003-11-10, 18:24 | #23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-11-10, 21:21 | #24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-11-10, 21:39 | #25 | ||||
|
|||||
Guest
|
Citat:
Visst, du kanske får 100, eller 200 eller kanske 1000. Och? Vad ska du tjäna pengar på det? Leva på annonser är nog rätt svårt i Sverige, men utan tveka går det. Men det kräver mycket mycket mycket mer besökare än det types-in ger. |
||||
Svara med citat |
2003-11-10, 22:02 | #26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och oavsett hur många type-ins man får så är det en intressant marknadsföringskanal om man kan betala ett pris för domänen som är baserat på antalet type-ins (då är ju kostnaden i proportion till vad man får ut, precis som vid köp av bannerklick). Räcker det inte med 1000 type-ins så får man väl köpa 20 domäner då, och få 20.000 type-ins. |
||
Svara med citat |
2003-11-10, 22:07 | #27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kom på en sak när jag skrivit mitt förra inlägg. Skulle man inte kunna "hyra ut" bra domäner istället för att sälja dem? Eller helt enkelt ta betalt för antalet type-ins man förmedlar vidare till en viss sajt. Alltså om jag driver en fotosida kunde jag köpa 100.000 type-ins (via en förmedlare) från diverse foto-relaterade domäner...
Det skulle inte förvåna mig om det redan finns någon liknande... Någon som har sett det? |
||
Svara med citat |
2003-11-10, 22:23 | #28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag menar, det man betalar för är ju förmedlade besökare. om dessa sedan hittat till sajten, besökarna förmedlas ifrån, pga type-ins eller via sökmotor är ju mer eller mindre likgiltigt?
Svara med citat |
2003-11-10, 22:42 | #29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men idéen att sälja type-ins skulle kanske kunna vara intressant oavsett om man tycker att det finns en skillnad eller inte. Det blir lite konkurrens till annonsnätverken... |
||
Svara med citat |
2003-11-10, 23:03 | #30 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Inom resebranschen ligger det på ca 0.5% och då får man kanske 300 kr - allt arbete. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|