FAQ |
Kalender |
2005-08-14, 23:24 | #21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
vi släpper en dessutom en ny kontrollpanel snart. Ni är välkommna som kunder i Borås /Mattias Kaneteg |
|||
Svara med citat |
2005-09-03, 10:49 | #22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-08-20, 22:27 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag vill dock inte gå in på allt för känsliga detaljer eftersom jag är bunden av sekretessavtalet och har ingen lust att bryta det. Avtal är avtal och avtal ska hållas. "Pacta Sunt Servanda" vilket är en hörnsten i Romersk rätt. Jag är dock alltid på jakt efter andra intressanta investeringsobjekt (främst i Stockholmstrakten dock), så har du tips så är jag idel öra. |
||
Svara med citat |
2007-08-20, 23:04 | #24 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-08-22, 17:37 | #25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-08-22, 20:01 | #26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Eftersom det inte finns något sätt att kontrollera antalet kunder ett visst webbhotell har (förutom att fråga webbhotellet om det, men det är inte alltid sådana uppgifter är offentliga/sanningsenliga) så får man vända sig till diverse publika databaser. Antalet domäner ett webbhotell har visar inte hur många kunder dom har (många kunder har flera domäner och många webbhotell erbjuder parkerings- och/eller dns-tjänster) men det är ändå en väldigt bra fingervisning. Den statistik som finns publikt tillgänglig är främst DNSCHECK hos .SE: http://dnscheck.nic.se/operators.pl Samt Ipwalk:s databas över gTLDs (.com, .net, .org osv) i Sverige: http://www.ipwalk.com/webhost/by_country/c.../country_iso/SE Kontrollerar man dessa sidor så kan man snabbt och enkelt konstatera att Crystone är långt ifrån Sveriges största webbhotell. Sen kan man givetvis räkna på andra faktorer för att avgöra ett webbhotells storlek, såsom omsättning, antal servrar, personal osv. Det går likaså att se till det faktum att Loopia, One.com, Active 24, Surftown mfl inte är svenska webbhotell (dom har utländska ägare). För att citera Mark Twain; Det finns tre sorters lögner: lögn, förbannad lögn och statistik. |
|||
Svara med citat |
2007-08-22, 20:55 | #27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det vore intressant att höra vad Mr Decibel har att säga. |
||
Svara med citat |
2007-08-23, 13:04 | #28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Även webhosting.info visar underlag som matchar Ipwalk: http://www.webhosting.info/webhosts/tophos...osts/Country/SE |
|||
Svara med citat |
2007-08-23, 14:01 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-08-23, 15:31 | #30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
dennish, läs mitt första svar på Milads fråga.
Uppgifterna hos Ipwalk och webhosting.info sammanställs från listor över samtliga registrerade generiska domäner (.com, .net, .org osv). De är listor som respektive TLD-registry ger ut, dvs de företag/organisationer som ansvarar för dessa toppdomäner. Domänerna matchas/grupperas därefter mot de namnservrar som domänerna är delegerade till. Jag vet att Crystone har fler generiska toppdomäner än detta. Men eftersom Crystone ännu inte har konsoliderat sina uppköp eller migrerat sina tidigare kunder till det nya systemet (PEM) så syns det inte. När samtliga domäner hos Crystone ligger under crystone.net (nya systemet) så kommer det att reflekteras på ovanstående nämnda sidor. Men även om man räknar ihop samtliga bolag hos Crystone så har de fortfarande inte en suck mot Loopia. Crystone (crystone.se) har 10k .se domäner och 7k generiska domäner. Loopia har 120k .se domäner och 60k generiska domäner. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|