Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN träff stockholm ?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-25, 12:35 #21
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
har aldrig varit på en wnträff men är det såhär det brukar gå till? blir de inte en aning stelt när man i förväg bestämmer allt det ska pratas om ? alltså är inte ironiskt lr nåt men verkligen nyfiken om det är såhär de brukar vara?
Så brukar det "aldrig" vara, dvs planerade ämnen.
Har varit med några ggr och tidigare har vi ofta blivit bjudna till Björns kontor och ta någon bira och surra lite. Sen går vi vanligtvis till aya sofi som brukar ha 100kr för varmrätt special och surret fortsätter. Sen brukar de droppa av lite folk efter käk och dricka men för de som har eld i kaminen så brukar vi gå till himlen och därtill, vilket ligger top floor på skatteskrapan.

Det är väll en "vanlig" wn träff i min mening.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 13:19 #22
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
tidigare har vi ofta blivit bjudna till Björns kontor och ta någon bira och surra lite. ...

Det är väll en "vanlig" wn träff i min mening.
Och med Björns kontor så menas mitt kontor på Bondegatan 17.

Personligen är jag mer för en träff där valet av diskussioner styrs efter hur kvällen utvecklas och vem man pratar med. Vill jag lära mig skriva affärsplaner går jag till ett starta eget-möte på SKV.

Fokus på WN-träffarna brukar vara kontaktskapande / öl-drickande, mao ett mer socialt utbyte än ett strikt professionellt.

Ifall intresse finns för en helt vanlig o-uppstyrd WN-träff så står jag gärna som vanligt för öl / lokal innan vi går vidare för mat. Och dryck. Och dryck.

25/10 funkar för mig.
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 13:48 #23
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Citat:
Ursprungligen postat av kingkong Visa inlägg
Helt sant Conny! Har massa tankar om det, en affärsplan/företagsplan/plan för struktur över webbplatser, men hur som helst var det en bra idéer. Webben erbjuder så mycket och alla som är intresserade går ofta fel, vilket är lätt. Så en plan är bra.

Jag vet inte hur er tidigare sammankomster ni har haft har sett ut, men min erfarenhet av liknande är att det är svårt som ny att komma in. Liknande som jag tidigare har deltagit i har oftast "kvällens tema" gått åt skogen, det brukar sluta med att alla diskuterar det som kommer upp och att det blir väldigt brett. Givetvis behöver inte det vara fel.

Hur som helst så tycker jag det vore kul att få vara med och jag hoppas det blir ett gäng. Det är alltid roligt att få träffa nytt folk och få en person/ansikte till de som är här på WN.

Ni får gärna berätta hur det har varit förut på era träffar.
Själv har jag inte varit med sådana möten tidigare, har varit inne på forumet ett tag nu och har redan lärt känna en del av dessa personer via namn och alias.

Har lärt mig en massa sedean början bara genom att ställa frågor och läsa igenom andras, Jag tror på att träffen kommer att skapa flera kontakter iom att de flesta här syslar med samma sak som mig själv, dvs Webmastering.

Erfarenheten säger att en spontant träff brukar nästan alltid spåra ur schemet, men att ha en struktor som Conny var inne på skadar inte, ifall en del av oss vill hålla sig till det.

För dig och mig, som har nyligen börjat med det hela kommer att bli ett lärorikt möte, oavsett hur slutet på denna kväll må bli, Själv bor jag utanför Stockholm ( Norrtälje ) men kontoret har vi centralt, grevgatan.

1 månad kvar till mötet, vi få se om det blir flera som hoppar på tåget, att bygga egna kontakter på en träff i denna kaliber ger ofta vägen till flera små träffar i efterhand.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 14:04 #24
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Ja jo men är precis alla som dyker upp på träffen ehandlare? tänkte på connys förslag om samtalsämnen
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-25, 22:43 #25
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Med de Teman jag föreslog så är det mer en start av diskussionen, krävs inte kadaverdiciplin att hålla sig till ämnet, men om det finns ett stort intresse att diskutera ett ämne så kan man ha det i åtanke så många som är nya som företagare kan få direkt hjälp av mer erfarna och så är det viktigaste av allt att man har en trevlig kväll med kollegor. Man behöver inte göra det så prentioöst, eller ställa en massa krav, men spontana idéer och frågor ger ofta inspiration även till de mer erfrana. Så kontentan är att alla får ett utbyte av träffen.

Vill ni hellre börja kvällen hos Björne på Bondegatan så tycker jag det verkar trevligt. Det ligger ju ändå bara ett stenkast från medborgarplatsen. Viktigt att träffen sker nära en central knutpunkt (som exempelvis Medborgarplatsen) som har bra kommunikationer.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 23:11 #26
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Kan tyvärr inte 25/10 men det blir fler ggr
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 23:28 #27
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Jag hänger nog på i Oktober. De möten jag varit med på, dock i en annan norrut närliggande stad, har varit väldigt avslappnade och trevliga med god mat och intressanta samtalsämnen. Planerade teman för träffen kommer nog inte behövas och kanske kan stjälpa i stället för att bidra till bra diskussioner.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-03, 10:08 #28
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
inga fler som var intresserade att haka på detta?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-03, 22:04 #29
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
inga fler som var intresserade att haka på detta?
Jag är förmodligen i krokarna den 25:e och kan nog dra med mig en eller två andra webbmästare.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 14:17 #30
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Jag är förmodligen i krokarna den 25:e och kan nog dra med mig en eller två andra webbmästare.
Kul att du kommer!
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017