FAQ |
Kalender |
2006-11-13, 19:04 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och min sida hos Loopia är Loopia's "standard" sida om man väljer att bara visa "Parkerad hos Loopia". |
||
Svara med citat |
2006-11-13, 20:27 | #22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dags att leta nytt efter årets slut. |
|||
Svara med citat |
2006-11-13, 22:50 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har en sajt p Loopia också som går extremt segt f.n.
|
||
Svara med citat |
2006-11-13, 23:25 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
segt, inget har ju fungerat bra där på läääääääänge.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-14, 00:26 | #25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har egna sidor hos Loopia fick kommentaren för någon dag sen när jag inte kom åt sidan att de var målet för en överbelastningsattack på vissa servrar och att det antagligen berode på det... löste sig ganska fort sen.
MVH |
||
Svara med citat |
2006-11-14, 10:31 | #26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-11-14, 10:50 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
allt handlar om rätt SQLIndex, och optimerad kod.. då får man inga sega sidor
|
|||
Svara med citat |
2006-11-14, 11:07 | #28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-11-14, 11:18 | #29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
[tillägg] Så flitig har jag väl inte varit med det. Har ju i stort sett knappast hängt ute på speciellt många forum de senaste åren .... men, visst har det hänt att jag "tagit upp" det, det sticker jag inte under stol med.....men att jag skulle vara flitig med det kan jag nog inte hålla med om .... mycket möjligt att jag var det NÄR det inträffade och jag var "grymt besviken" på det "lokala webbhotellet" [/tillägg] På sätt och vis förstår jag varför man inte vill ha siter i den storleken då de drar mer resurser än "genomsnitts siten" .... Det jag istället kanske skulle "gnälla om" är vad som händer när "personbilen" har växt upp till "en lastbil"? Att siter går segt på "shared hosting" är inget konstigt. Det räcker i stort sett med att en kund skriver lite klantig kod så drabbas alla kunder på den servern. Är det sedan klantigt skriven kod mot en databasserver så kan än fler kunder bli drabbade. Detta oavsett hur bra du själv optimerat koden, hur bra du indexerat tabellerna osv ... Har man då en site som man inte vill ska kunna bli störd av andra kunder på ett webbhotell finns det andra alternativ än shared hosting. Finns ju många webbhotell som kör co-location, dedicerad server etc, etc ... vill man inte ta det steget får man nog vara beredd på att det ibland blir en del störningar som webbhotellen inte kan "försvara sig emot" förrän det inträffar, oavsett webbhotell. Det mest intressanta i detta hänseende är hur webbhotellen agerar när problem uppstår, hur de bemöter sin(a) kund(er) etc cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2006-11-14, 12:04 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
Idag går allting som det ska, inga långa svarstider och sega laddningar.
JonathanS: Vad är det som händer hos er titt som tätt hela tiden? Det kan väl inte vara överbelastningsattacker varje gång? Vet att jag har pratat med dig om det här innan men hur går det egentligen med utskick och information till kunderna när det väl strular, har ni på gång med något system för detta? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|