FAQ |
Kalender |
2008-04-10, 17:48 | #21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Personerna lär troligtvis inte träda fram.
Frontpersoner existerar troligen inte av ren olycka i detta sammanhang. Grattis till domänen |
||
Svara med citat |
2008-04-16, 16:59 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-04-16, 17:00 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-04-16, 19:33 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-04-16, 20:18 | #25 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
webb byråer av olika slag och även webbhotell som inte själva är ombud kan komma att registrera och "äga" mängder av domäner.
Det finns saker att göra men är så svårt. |
||
Svara med citat |
2008-04-17, 11:26 | #26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-04-17, 11:35 | #27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Menar du att ett företag som ska skydda ett nytt varumärke eller tjänst osv ska behöva portionera ut uppgifter på Lisa i receptionen och halvtidsarbetande Sonja på ekonimin? För att inte tala om när någon slutar.. Låter riktigt kul att vara ansvarig för domäner på det bolaget!! (Samla ihop lite fakturor från medarbetarna lite då och då) Innehavare av en .se domän är endera organisationsnummer eller personnummer. Att försöka lägga numeriska nivåer på antal tillåtna beställningar, skulle i dagsläget endast leda till flera typer av bolag och bulvaner som Name Navigation. |
|||
Svara med citat |
2008-04-17, 16:00 | #28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hänger inte med hur det skulle gynna Name Navigation, dom skulle i princip vara tvugna att anställa en massa för att ens kunna få in en bråkdel av dom domäner som dom registrerar annars. Sedan skulle oseriösa domänsäljare som CD Marketing AB m fl inte kunna lägga sina "kunders" domäner på sig själva i samma utsträckning. Däremot tar jag avstånd ifrån en del andra populära förslag på lösningar, ex innehållsgranskning (pga byråkrati, handläggningstider och risk för politiskt godtycke), höjda priser (trubbigt och drabbar alla), maxgräns på antal ägda domäner (oacceptabelt ingrepp i äganderätten). |
||
Svara med citat |
2008-04-17, 16:12 | #29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men vad tusan har antalet anställda med antalet domäner att göra? Så om jag anställer tio personer får jag registrerat tio domäner. JAg kan sedan avskeda dem och anställa tio nya personer för att få registrera tio domäner till?
Det här var nog det i särklass mest underliga förslaget hitills.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-05-19, 15:25 | #30 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Svara |
|
|