FAQ |
Kalender |
2005-04-27, 19:55 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns det inte något som heter reklamskatt också?
Eller vad vet jag. |
||
2005-04-27, 19:59 | #22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
2005-04-27, 20:21 | #23 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du ett offshorebolag som du skickar pengarna till kan INGEN få reda på det eftersom ingen vet att du äger företaget...
Du äger företaget genom en fullmakt skriver mellan dig och styrelsen i företaget, alltså vet ingen vem du är... inte ens regeringen i det land du har företaget. (gäller inte alla offshoreländer men det finns länder som fungerar så här...) Thats it! |
|||
2005-04-27, 21:05 | #24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Sen kan ju det ju bli andra problemem med ett offshore-bolag där man inte själv sitter i styrelsen, som t.ex att någon tar alla ens oskattade pengar osv //Björn |
|||
2005-04-27, 22:20 | #25 | |||
|
||||
Medlem
|
Personerna i styrelsen finns bara på pappret, not in real live typ... de har ingen kontroll över bolaget det är ju bara tillsatta för att kunna starta upp det... de sitter kanske i 10.000 olika styrelser... de vet inte ens att du äger bolaget!
|
|||
2005-04-27, 22:36 | #26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen är frågan hur länge vissa offshore-länder kan fungera som dom gör pga påtryckningar från USA/EU. Men jag håller med om att det är den smidigaste lösningen om man inte vill göra rätt för sig. //Björn |
|||
2005-04-28, 01:56 | #27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jobbigt isf.
|
||
2005-04-28, 02:00 | #28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl RSVs jobb - att se till att det är jobbigt att skattefuska.
Dom gör ett underbart jobb, bara de rika och verkligen förslagna kan skattefuska. Eller så köper man en gård och får eu-bidrag och kan dra av förlusterna på sitt "jordbruk" mot sina inkomster. Det är en annan populär lösning i Sverige har jag hört. |
||
2005-04-28, 03:51 | #29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Som jag uppfattar det så behöver inte företags vinsten beskattas i sverige. All kaptial som du måste ha tillgängligt för att använda i sverige, privat eller för företaget, skall dock beskattas enligt de dubbelhandels avtal som vi har med de länder som är aktuella för offshore verksamhet. Men jag kan mycket väl ha uppfattat saken fel. |
||
2005-04-28, 15:05 | #30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är väl den att det är offshore företaget som äger kapitalet och ingen "ska" veta vem som äger företaget.
|
||
Stängt ämne |
|
|