FAQ |
Kalender |
2003-12-07, 21:13 | #21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-12-07, 21:17 | #22 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Edit by WN ####### www.wn.se har en "Status: 301 Moved Permanently" redirectad till www.webmasternetwork.se och iom det ser det ut som samma site i sökmotorernas ögon, så inte problemet som du gissningsvis tänkte på uppstår. Koden i Perl skulle kunna se ut så här, för den som behöver göra samma, bara att ladda upp och döpa om till index.cgi och chmod 755 #!/usr/bin/perl print "Status: 301 Moved Permanently\nLocation: http://www.webmasternetwork.se/\n\n"; exit; WN ###############
2003-12-07, 21:21 | #23 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Svara med citat |
2003-12-07, 21:24 | #24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2003-12-07, 21:44 | #25 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
WN
2003-12-07, 22:00 | #26 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
2003-12-07, 22:00 | #27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Intressant, det här med PR! Min sajt har PR6. Enligt alltheweb.com har den 93.000 backlinks. Av dessa är det bara ca 1500 som har PR4 eller högre och som Google bryr sig om. Resten är vanliga privata hemsidor, men seriösa länkar - inget fusk. Egentligen tycker jag det är lite orättvist att dessa 91.500 länkar inte räknas när min PR ska sättas, men det finns väl en orsak till det.
För en månad sen upptäckte jag att hemsidan på de flesta viktiga sökord låg på sidorna 15 och sämre. Den är en av de mest välbesökta hemsidorna i den här kategorin och ändå kom den upp långt efter diverse nybörjare med PR4 och lägre. Nu har jag ändrat titles och fixat lite småsaker. Vips visas den på förstasidan för de flesta sökorden. :-) Det jag tycker är konstigt är att sajten har kunnat avancera från sidan 22 till sidan 1 utan att PR har ändrats. Ett PR6 verkar alltså inte särskilt mycket värt om jag hamnar på sidan 22 bara för att min title är sämre än andra sajters, trots att de har betydligt lägre PR. Mer funderingar: Det finns en annan populär sajt i samma kategori. Hon har samma antal backlinks hos Google, men bara hälften så många om man även räknar de med PR under 4. Trots detta har hon PR7. Det enda jag kan komma på som skiljer är att hon har betydligt många fler undersidor än jag. Är det viktigt att ha en omfattande sajt? |
||
Svara med citat |
2003-12-07, 22:04 | #28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-12-08, 11:28 | #29 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Förr sa man att om sida1 har PR7 och länkar till sida2 får denna också PR7 förutsatt att sida 1 endast har 1 st utlänk, WN
2003-12-08, 12:18 | #30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej WN, tack för förklaringarna! Trevligt att få lite klarhet. Det här med SEO är helt klart en hel vetenskap. :-) De 93.000 länkarna ger mig betydligt många fler besökare än sökmotorerna, men självklart vill jag att sidan ska hamna så högt upp som möjligt ändå...
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|