Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


91 000 datorer i Sverige är Kapade.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-10, 23:36 #21
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Originally posted by Jonas@Jun 10 2005, 23:16
Rent allmänt...

Hur vet man att man inte har virus om man inte har något antivirus program???
Enkelt, kör en onlinescanner lite då och då...har heller aldrig drabbats av virus sedan 1997 då jag skaffade min första maskin. Har aldrigt ägt ett antivirusprogram.

Enda undantaget från detta var när jag drabbades av msblast vilket beror på dumhet och att jag befann mig utomlands på mobiluppkoppling när den uppdateringen till windows kom.

Brandvägg har jag alltid haft...
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 01:56 #22
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Håller med. Detta forum riktar sig till duktiga "webmasters" och jag skulle vilja påstå att alla här har så stor kunskap så de vet hur de ska skydda sig och om de har något.

Jag förstår er som inte kör antivirusprogram. Om man har användarkunskapen att veta var man kickar och vad som man inte bör klickas på så kommer man långt. Jag använder inget antivirusprogram då jag anser att de segar ner systemet så pass mycket att jag hellre tar risken at få Virus. Det får jag iof också ibland när jag laddar ner filer som har risken att innehålla det. Dessa är dock inte speceillt aggresiva. Brandvägg kör jag först nu efter att det finns med i service pack 2 för XP. Dessa ska inte vara systemkrävande och XP's brandvägg är så pass basic så den passar min smak Däremot installerar jag antivirus program då och då och gör en full systemscan och avinstallerar igen. Speciellt när jag tycker att datorn gör konsitga saker ifrån sig eller när det ligger program igång som jag inte har någon aning om vad det är (brukar vara program för mus, tandgentbord etc )

OT: (precis som mycket jag redan skrivit) Min fader har varit på en liten utbildning nyligen om Windows XP där dem berättade mycket om möjligheterna jämfört med tidigare OS. Han som höll i det berättade att en som vairt med och utvecklat brandväggen som finns i Windows XP Service pack 2 har satt upp en dator med Windows XP och brandväggen aktiverat. Inga andra program utan en ren installation med de nödvängia patcharna. Han gjorde sedan ett utalande att den som först kunde komma åt email-addressen som finns i ett textdokument på disken och maila honom skulle vinna hans "harley davidson". Utbildaren påstod att han fortfarande kör den. Någon som har sett någonting om detta. För så säkert är väl inget OS? iof om man inte har några program som öppnar några portar så blir det svårt i min teori men det finns väl andra sett.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-12, 23:00 #23
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Originally posted by Fulton@Jun 12 2005, 08:52
Han den där utbildaren sa ju aldrig om datorn var nät ansluten eller hur?
Han uppgav ip så jag antar det Fast jag vill veta om hela historien är sann. Utbildare kan ju förvränga det ena och andra.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017