FAQ |
Kalender |
2011-07-04, 14:03 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 14:59 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det ligger inte i Danmark
Det handlar om ekonomi och risk helt enkelt. Det lönar sig inte att rusta för tredje världskriget om man ska erbjuda webbhotell till lågbudgetkunder. Som kund bör man vara medveten om att det alltid finns en liten risk för extrema händelser såsom denna.
2011-07-04, 15:00 | #23 | ||
|
|||
Nykomling
|
För mig fungerar ingenting iaf, precis som de senaste 41 timmarna.
Det går inte att flytta till annat webbhotell nu va? måste kunna logga in och få överföringskoder väl? |
||
Svara med citat |
2011-07-04, 16:52 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Försök få tag på Surftown, du har nog otur och ligger på de sista servrarna som kommer upp. De säger att de ska vara uppe under dagen.
|
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 18:44 | #25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det vi har hos Surftown har vi som företagskonto, så det ska ligga på företagsserver med förtur vid fel enligt deras utsago... Totalt driftstopp på flera siter i flera dygn...man är väl så där lagom munter Ska titta igenom hur avtalen ser ut med dem, men jag antar att vi snällt får betala på kvarstående del av avtalsperioden som nyligen förnyades. |
||
Svara med citat |
2011-07-04, 18:56 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag måste säga att Surftown jobbar hårt med detta. Vad som hänt är alltså att hela deras
primära site är utslagen och att 300 servrar ska flyttas för hand. Många skulle dessutom ominstalleras (detta förstår jag inte riktigt då inga servrar fick vatten på sig?).. Men ändå. Det är en riktig mardröm och man får berömma för hästjobbet de gör. Vill man ha redundans på sina tjänster får man antingen specifikt kräva (och betala för) detta, eller glatt sätta upp det själv (lämpligen hos olika leverantörer). Det är inget man får för en hundring i månaden. |
||
Svara med citat |
2011-07-04, 19:37 | #27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu är mina sajter uppe iaf, kom upp vid 15-tiden och mailen vid 16:30 ungefär.
|
||
Svara med citat |
2011-07-04, 20:19 | #28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte låta bli, men jag har verkligen försökt ..
Surftown tog sig vatten över huvudet. De råkate ut för en broken pipe Swappade ut minnet på golvet |
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 21:46 | #29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag får bara Error 403: Forbidden och den dära Parallels H-Sphere fram. Men men, vi får väll hoppas på att det fixar sig. |
||
Svara med citat |
2011-07-04, 22:25 | #30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en eller två sidor på surftown på deras dyraste företagspaket och jag kan faktiskt inte se att min sida skulle ha gått ner över huvud taget i mina besöksloggar. I så fall endast i korta perioder men jag har nog haft tur.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|