FAQ |
Kalender |
2014-11-17, 12:31 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Att de går ifrån hård typning håller jag inte med om. Sitter man och använder ViewBag får man skylla sig själv, i normala fall använder man sig av en Viewmodel och får därmed allt hårt typat. Tillsammans med DisplayTemplates och EditTemplates blir det riktigt trevliga Views att jobba med. http://www.edandersen.com/2013/05/30...g-and-editing/ |
||
Svara med citat |
2014-11-17, 14:18 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Min poäng är att man ska vara medveten om att väljer man PHP med ett eller flera Framework så har man ett eller flera beroenden mot källkod som kanske inte kommer underhållas/buggfixas och ytterligare olika tekniker som utvecklarna måste lära sig .. |
||
Svara med citat |
2014-11-17, 14:57 | #23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-11-17, 19:22 | #24 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Än mindre håller jag med när man lägger till att man med öppna ramverk har ett community och källkod tillgänglig som gör att vem som helst och alla kan hålla liv i projekt som finns stort behov av. Nu verkar ju t o m MS ha förstått poängen med open source så jag förstår inte varför jag behöver argumentera för det i detta sammanhang
2014-11-29, 12:29 | #25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rycker man från .Net-utvecklare deras Visual Studio kan de knappt skriva ett Hello World-program.
Skämt åsido så tror jag Go har större chans att ta andelar från det döende Java. Under nästa år borde Revel vara hyfsat produktionsredo. Senast redigerad av Adestro den 2014-11-29 klockan 12:33 |
||
Svara med citat |
2014-12-01, 02:45 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men man bör nog ha kört i taket med .NET Framework innan man börjar leta efter andra ramverk. |
||
Svara med citat |
2014-12-01, 21:43 | #27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2014-12-02, 00:56 | #28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag jobbar med WCF och WPF just nu, har testat Windows Phone helt kort men var inte så förtjust i det. Får nog testa mer först. Med WPF kör man XAML som formulärdefinitioner. Vilket ska göra formulärjobbet återanvändbart. |
||
Svara med citat |
2014-12-02, 03:30 | #29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hm, nu jämför du ju en plattform för webbutveckling (ASP.NET) och en för desktoputveckling (WPF)? Och även om WPF kommer underhållas många år framöver är det väl ModernUI och WinRT-runtimen som Microsoft kommer pusha hårdast.
|
||
Svara med citat |
2014-12-03, 08:44 | #30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
WPF antas vara dött baserat på inaktivitet från MS sida. |
||
Svara med citat |