FAQ |
Kalender |
2008-08-14, 13:13 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-08-14, 13:37 | #22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Grundat på det jag fått fram i mitt gräv, så tycker jag att flera inlägg skjuter långt ovanför målet.
Och jag vill inte påstå att jag analyserar rätt och ni fel, men så här ser jag det: Den typen av många hundra registreringar som registrerats av Gsys under snaptid och som ligger som "Jajjafinansierade skräpbloggar" mm har i sig ingenting med själva snapback.se som auktionssitekoncept att göra. (det gröna templatet har varit default för alla domäner som landar) Snapback.se har vad jag erfarit haft ett antal kontrakterade ombud kopplade till sig - osäkert hur, men gissningsvis har väl alla kontrakterade ombuds-IDn lagts ner i en skål som man skakat om i vilken ordning vilket ombud ska ansöka om domäner osv. för att uppnå störst chans till utdelning. Gemensamt är att samtliga snappade namn från Snapback (oavsett registrerande ombud) lagts upp på domaincrawlers namnservrar (vad det verkar) - så det var där jag började leta.. Eftersom Gsys "vad det verkar" har registrerat dessa många hundra "utanför" Snapback.se´s försorg - men ändå langat upp dem på samma namnservrar - så har jag sett samtliga och Snapbacks "riktiga" kunder har blandats ihop med Gsys egna "storkunder". Sen tycker jag att man kan utläsa ganska tydligt att .SE gör den bedömningen att Gsys har en central roll i Snapback.se´s verksamhet. Sen har .SE (vad jag även kan utläsa av de tagna besluten) gjort bedömningen att de ombud som samarbetar med auktionssiter (oavsett om de heter Snapback.se eller inte) bryter mot ombudsavtalet genom indirekt handel med domäner. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 14:26 | #23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Snapback.se ger väl inte "smålirarna" någon chans? De som kan bjuda mest för domänerna vinner. |
||
Svara med citat |
2008-08-14, 14:38 | #24 | |||
|
||||
|
Citat:
efterlyst namena0702-00008 kaffebryggare namena0702-00008 rtv namena0702-00008 segla namena0702-00008 xn--fallskrmshoppning-vqb namena0702-00008 xn--familjertt-x5a namena0702-00008 xn--trafikfrskring-eib9z namena0702-00008 itx namena0702-00008 Källa: "Gsyslistan" http://www.internetsweden.com/wn/total_gsys.pdf |
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 14:38 | #25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
De använder redan snapback.se
Är det billigare att investera 400k i en teknisk lösning och domänombud än att köpa en domän för 40-50 papp? Jag fattar inte matten. Snapback.se saknar startkostnader och är ett demokratiskt sätt att sälja domäner till skillnad mot hur det blir utan dem. Då sitter smålirare och bevakar IIS släpplista dygnet runt och lägger in beställningar på Neware och binero, sedan tar jättarna med sina megasystem (Läs NN) allt som inte är skit. Så visst, då vinner smålirarna som vill ha domäner i stil med superresesidan24.se Men det är en diktatur där NN kan ta kontroll över allt som har värde. |
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 14:49 | #26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jaha nu fattar jag. ztream du är ironisk.
Sorry att jag va så trög och inte fattade det innan..... |
||
Svara med citat |
2008-08-14, 15:01 | #27 | |||
|
||||
|
Citat:
Men jag tycker att ditt resonemang haltat - den diktaturen finns ju där oavsett om en tjänst som Snapback existerar eller inte - har vi ju båda sett. De domäner som Snapback.se fick in högsta bud på var väl om jag kommer ihåg rätt dansband.se och segla.se och du kan ju se vem som la dom buden i mitt tidigare inlägg. Ett alternativ kanske skulle vara en central administrartion av snap direkt från .SE - så får man låta andrahandsmarknaden råda.. |
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 15:17 | #28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är ingen diktatur. Pengar är röster i den kapitalistiska världen.
Men nej det är ingen perfekt värld, men bra mycket bättre att NN får allting utan konkurrens. På segla.se kunde jag vara med och bjuda till mitt maxtak. Utan Snapback.se hade NN tagit den utan chans. Då hade mitt enda alternativ varit att sitta och bevaka IIS släpplista dygnet runt året runt och hoppas på att få in första ordern på NEware och Binero och sedan ändå förlora mot NN:s ombud. Förstår inte hur det kan vara bättre? |
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 15:17 | #29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-14, 15:32 | #30 | |||
|
||||
|
Citat:
Nej, det är inte min åsikt. Jag funderade bara på hur ztream tänker och då två uppkomna alternativ leder till samma resultat - gäller det att vädra nya. Och jag vet att du JonathanS sagt att du har lite idéer om hur det skulle kunna lösas - men eftersom du är en inbiten mussla i dessa sammanhang med ett ordförråd stort som hos en eremit från övre norrland - så måste ju någon sätta fart på diskussionen för att vädra förslag! h34r: Att .SE haft planer på att administrera snaps direkt, är dessutom något som det pratats i många år hos .SE - långt före DA´s tid.. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|