FAQ |
Kalender |
2006-08-01, 16:03 | #21 | ||
|
|||
Nykomling
|
På frågan tidigare om någon har blivit fäld i Sverige för SPAM så är svaret JA.
Bingolotto var först ut efter bara nån månad då de skickade mail till alla adresser de hade som någon gång hade köpt en Bingolott. Det räknades inte som affärsrelation och de blev fällda. Vet tog inte påfäljden men det blev några tusenlappar i böter om jag inte missminner mig. |
||
Svara med citat |
2006-08-02, 21:12 | #22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittade något intressant i SERPsen precis, spam med andra ord.
Kolla här: http://www.faststart.se/data_it/seo%20konsult.html Scraping (skrapning, kopiering) och MFA-spam (Made for Adsense spam) Man hittar 2 sitewide-länkar längst ner: http://www.mediaanalys.se/ http://www.kom-igen.nu/ Så enligt vad jag ser spammar de inte bara genom e-post utan även i SERPsen. Det kan ju vara så att det inte är deras webbplats, men det ser så ut. |
|||
Svara med citat |
2006-08-02, 21:47 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och svaret är: Nej det är inte mediaanalys som äger sidorna. Det är jag!!
Nädå, en privatperson som står för de där sidorna och inte mediaanalys. Har en fråga kring detta. Varför kriga och ta upp så mycket dirt som det bara går? Tjänar företagen mer pengar på det, blir man bättre rankade i okända kunders ögon? Om inte för att sänka och sabotera för företaget, är det då för att få ens eget företag mer respekterat? Givetvis klagar jag med på saker och ting både här på wn och privat, men på denna front verkar det nästan vara en helt egen dedikerad nyhetssida. |
||
Svara med citat |
2006-08-02, 22:36 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta är särskilt viktigt då den genomsnittliga SEO-kunden inte har kunskap att kritiskt granska ett företag, vars säljare kontaktar dem. Debatten är nödvändig och viktig! Det är dessutom svårt att vara nyanserad då felstegen och bristen på kompetens ofta är mycket tydlig! |
|||
Svara med citat |
2006-08-02, 22:54 | #25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tycker precis som xpat att det är viktigt att upplysa konsumenter som ofta inte alls är insatta i branschen när det finns företag som lurar/utnyttjar dem. Jag känner inte dig och denna kritik är inte riktad till dig (bortsett från faststart.se som jag anser vara spam) |
|||
Svara med citat |
2006-08-02, 23:26 | #26 | ||
|
|||
|
Citat:
Så du menar att den genomsnittliga seo-kunden sitter här inne och läser innan den köper? Eller att majoriteten googlar Dirt about Seocompany? Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-08-03, 09:55 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja, med tanke på att allt Mediaanalys har lärt sej kommer från Altus och att jag vet _mycket_ väl hur Altus jobbar så...
|
|||
Svara med citat |
2006-08-03, 14:52 | #28 | ||
|
|||
|
Citat:
och länkfarmar där borde du även veta att dom har arbetat bort dina tekniker nu. Men givetvis vet du _mycket_ väl hur Altus jobbar. |
||
Svara med citat |
2006-08-03, 15:19 | #29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mina å mina, det vet jag inte, jag har ju inte agerade ju inte på eget initiativ direkt!
Det var jag som byggde det första länkklusterscriptet, men efter ett par veckor sa jag ifrån att det var riskabelt att köra med det + att det troligen inte har någon vidare effekt för kundernas placering. Det finns ju en anledning till att jag sa upp mej från bolaget! |
|||
Svara med citat |
2006-08-03, 17:17 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför skall jag ligga på stranden och svettas bland alla turist och badjävla när sådan här bra underhålling pågår.
Fram med chips och Coca Cola. Mvh// Lennart i ett stekhett och soligt Marbella, Spain |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|