FAQ |
Kalender |
2010-12-05, 13:38 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För att återgå till diskussionen och sluta med personangrepp etc så tycker jag det vore lämpligt att ingen fick bli riksdagsman utan att ha kunskaper motsvarande åtminstone grundskolan. Procenträkning fick jag lära mig på mellanstadiet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-05, 13:40 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte annat än hålla med Tartareandesire, Conny och Mervinst.
Klein, det är ju faktiskt en demokrati vi lever i och fria val är och skall så vara, eller hur? Jonny, nu är du väl i alla fall ute och cyklar ;-) Demokrati och FRIA val som sagt...
2010-12-05, 13:42 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kan inte ställa några sådana krav på folkvalda politiker i en välfungerande demokrati, om det nu är lagliga krav du syftar på. Det är upp till folket att välja rätt personer. Jag är emellertid övertygad om att samtliga riksdagsmän vet vad procent är, även Gunnar Andrén, men det är alltid kul att peka finger åt folk som gör fel tycker en del. Det är väl deras sätt att verka duktiga och smarta antar jag men gränsen till mobbning är hårfin.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-05 klockan 13:44 |
||
Svara med citat |
2010-12-06, 09:29 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men varför inte kräva att alla som ska stå uppsatta på partiers valsedlar måste göra högskoleprovet och att resultatet redovisas på valsedeln?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 13:59 | #25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklart ska man förstå språket vi talar, men att vara världsbäst på grammatik finns det ingen anledning till. |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 14:05 | #26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl upp till varje enskilt parti att besluta i så fall men jag ser det inte som det minsta önskvärt i en demokrati.
2010-12-07, 14:44 | #27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så det är bara jag som inte vill att landet ska styras av kompletta idioter?
||
Svara med citat |
2010-12-07, 15:00 | #28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Landet ska styras av de som folket väljer oavsett om du tycker de är idioter eller inte.
2010-12-07, 15:24 | #29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 16:05 | #30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|