FAQ |
Kalender |
2005-08-15, 11:37 | #21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-08-17, 12:54 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det som är viktigt att se till är inte hur många som inte betalar utan HUR mycket de inte betalar. Jag kan säga att vi har kunder som haft så stora kreditförluster att det är en förlust affär för vår del. Ofta är konsumentbetendet sådant att när en människa vet med sig att de kommar hamna hos kronofogden så går de in och handlar på nätet. De handlar då för så mycket som bara är möjligt. (Läs även inlägg i DN av Varberg Finans). Det innebär att i en butik som normalt har snittordrar på 500 kr kommer kreditförlusterna ligga på det maxbelopp som krediten är på. I vårt fall 2500 kr. Att låta ens leverantör ta risken är egentligen som en försäkring. Försäkringsbolag tjänar pengar givetvis det är sant. MEN när olyckan väl är framme då är det väldigt skönt att man inte drabbas själv. Om en konkurrent erbjuder köp mot 10 000 kr och ni sedan åker på en sådan smäll misstänker jag att det skulle vara förödande för många av forumets läsare. Nyligen drabbades våra kunder av bedrägerier och då handlade det om ännu större belopp. Kort sagt det är en avvägningsfråga, vissa har försäkring andra kör utan. Anledningen att vi valt att köra med är snarare en fråga om ansvar gentemot våra kunder. Jag tycker att kortbolagen bör ta ansvar för alla kortbedrägerier på samma sätt anser jag att vi bör ta ansvar gentemot våra kunder. Slutligen skulle jag vilja göra er uppmärksamma på något som inte diskuteras här tidigare och det är själva köpeprocessen. Det finns få kortbolag idag som kör via HTTP posting, tekniken är extremt enkel att knäcka, det är ju bara vanliga formulär. När vi diskuterar olika PSP er här är det många som skyr mer omfattande integreringar och det har jag full förståelse för. Men HTTP posting är inte en trygg teknik varken för butiken, PSPen eller konsumenten. En krypterad lösning bör vara standard. Förövrigt omfamnar jag konkurrens och framförallt har Payit, Acme och Kreditor lyckats med en sak, nämligen fått e-butiker i landet att få upp ögonen för fakturabetalning och det tycker jag är väldigt positivt, framförallt för konsumenterna i landet som möter en tryggare och enklare betalningsmetod, vilket i förlängningen bör leda till mer omsättning för samtliga av forumets näringsidkande besökare. |
||
Svara med citat |
2005-08-17, 13:34 | #23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-08-17, 14:08 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-08-30, 19:11 | #25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-09-01, 17:57 | #26 | ||
|
|||
Medlem
|
intressant att http://www.boter.se nu ger följande meddelande:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-09-02, 07:53 | #27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, stackars Frida börjar nu be sina eventuella kunder att skriva avtalen läste jag nånstans ..
.."men jag vill bara sälja ju" |
|||
Svara med citat |
2005-11-16, 23:57 | #28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte väcka upp denna tråd igen...
Jag jämför olika ställen som köper fakturor och det som lockar med PayIt är att de bara har en startkostnad och ingen årlig fast kostnad. Kostnader per faktura och procent verkar vara ungefär snarlik mellan bolagen (ACMEs PayControl, Kreditors Fakturera Mig, PayIt). Är det någon som har ungefärliga prisuppgifter på ACMEs PayControl? Har de en årlig kostnad som Kreditor? |
||
Svara med citat |
2005-11-17, 12:56 | #29 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej Mellow,
Jag arbetar för Acme Associates som tillhandahåller PayControl. Priserna för PayControl ligger idagens läge på: PayControl belåning: Årsavgift 0 kr ( Gäller tom 31 december) Belåningskostanden: 1,5% Kreditupplysning: 5 Kr PayControl fakturaköp: Årsavgift 0 kr ( Gäller tom 31 december) Fakturaköpskostnad: 2,5% Fakturakostnad: 0kr Vid både belåning samt fakturaköp så har du pengarna inom 24 timmar. Om det är något mer du undrar kan du PMa mig //Martin |
|||
Svara med citat |
2006-01-11, 20:20 | #30 | ||
|
|||
Nykomling
|
"E-betalningsbolag anmält för bedrägeri
Polisen i Östergötland har inlett en förundersökning mot e-betalningsbolaget Paysafe.se. Bolagets kunder kommer inte längre åt sina pengar. " - DN.se Paysafe står bakom Payit. Båda sidorna är nere i väntan på utredning. Artikeln i DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=1 och Computer Sweden: http://computersweden.idg.se/Article..._CS397.dbp.asp |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|