Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jobba i Thailand?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-30, 06:50 #21
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Angående försäkringar,

Jag kan väl tillägga att jag (personligen) är utförsäkrad / ej skriven i Sverige och har då en internationell försäkring med ett engelskt bolag. En sådan går loss på allt från 1000-10000 kronor per år beroende på försäkringstagarens ålder och försäkringens förmåner och villkor.

Europeiska (och de flesta stora svenska försäkringsbolagen) har försäkringar för de som vistas utomlands längre än 45 dagar. Däremot är vi som ej är skrivna i Sverige inte berättigade till dessa. I varje fall så var det det beskedet jag har fick för ett antal år sedan.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-24, 22:23 #22
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Ruskar lite liv i gammal tråd då jag funderar på att flytta nomadlivet. Koh Samui verkar ju tämligen trevligt - är det någon härifrån på plats där i krokarna närmsta halvåret (förutom den stationerade Cpt Thailand då)?

Ser en hel del lägenheter som uthyres - är det något speciellt område som rekommenderas av er som vart/är där? Internetstabiliteten och -hastigheten är densamma överallt?

Edit: Och ja, det här med visum. Funkar det fortfarande med 60 dagars turistvisum som kan förlängas med visa runs över gränsen? Har för mig jag hört något om att förlängningarna begränsats.

Senast redigerad av Perben den 2010-11-24 klockan 22:40
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-24, 23:34 #23
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 62
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Edit: Och ja, det här med visum. Funkar det fortfarande med 60 dagars turistvisum som kan förlängas med visa runs över gränsen? Har för mig jag hört något om att förlängningarna begränsats.
Ja, du har rätt, det är nya regler. Du kan göra visa-runs upp till 90 dagar totalt. Sen måste du vara utanför Thailand i 90 dagar innan du kan göra det igen. Tyvärr.
Mer info finns här: http://www.allavisum.se/thailand/

Är också intresserad av att veta hur internetuppkopplingen är på den där Ko Samui.
Tore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-25, 04:47 #24
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Internet från de större leverentorerna hamnar numer på 2-8 mbps (ADSL). Priset ligger runt en svensk hundralapp i månaden sisadär, ibland lite mer.

Men det finns ett fåtal snabbare alternativ. Jag har en leverantör från Bangkok och ligger för tillfället faktiskt på 17 mbps (ner) och 11 mbps (upp) vilket ju inte är så pjåkigt alls med tanke på att modemen fanns kvar här mer än fem år längre än i Svedala.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-11-25 klockan 08:24 Anledning: Gjorde tillägg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
arbete, asien, jobb, thailand, utomlands


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017