Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svensk eller internationell marknad?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-07, 23:34 #21
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Tomas B:
Ja, ditt svar bekräftar även att du tillhör en helt annan typ av manniskor jag avskyr. De som inte lyssnar och vägrar förstå och tolkar allt utifrån ett paranoit perspektiv. Ditt sätt att svara är anmärkningsvärt eftersom du är ganska avvisande trots att jag (om du läser mitt inlägg) är ganska förstående till ditt upplägg även om jag ifrågasätter en del detaljer.

Hela mitt inlägg bygger på att som jag tolkar det så lägger du upp en fly catcher - vilket jag inte har en aning om vad det är (utbilda mig gärna), men jag antar att det 'r något s stil med den där testsidan du har i din profil. Av din text att dömma så verkar det som att du på dessa fly catchers har Google Adwords (eller motsvarande). Av dina inlägg verkar det även som att du bedömmer sidans framgång i antalet klick du får på dina annonser.

Låt mig rekapitulera:
- Sida med innehåll.
- Annonser på sidan.
- Folk klickar på annonsen.

Citat:
Det är antal sälj per besökare som vi är ute efter men det som mycket annat har du också totalt missat.
Givet att mina antaganden ovan är hyfsat korrekta så får du gärna förklara för mig exakt hur detta mäter sälj per besökare. Så fort någon klickar på en annons så är det ett sälj eller utgår du enbart från ditt antagande (om möjligt stärkt av praktiska erfarenheter) att en viss procent av de som klickar på en annons verkligen köper?

Citat:
Vem är intresserad av hur många HITS ("How Idiots Track Success") man får?
Du har helt rätt i att HITS inte mäter framgång. Däremot så menar jag nog att click/hit ger en indikation om hurvida personerna som besöker sajten faktiskt är intresserade av produkten/ämnet eller om de hamnat på sidan mer eller mindre slumpmässigt.

Till viss del tycker jag även att din syn på affärer ochg framgång är ytterst stereotypt. Du talar om att 2-4 sälj per dag och du är nöjd. De flesta jag känner tycker inte att antalet sälj är tillräckligt med information. Vinsten per sälj är ju det som avgör. Jag vet folk som säljer utrustning till industrier. i genom snitt gör de 2 sälj per kvartal för en hyfsad lön. Andra satsar på kvantitet i andra brancher och då krävs kanske 10 sälj per dag för en bra lön.

Avslutningsvis tycker jag att ditt sätt att argumentera inte är speciellt sakligt. I grund och botten bygger din argumentation på argumentet jag vet - jag har gjort det här i många år. Du presenterar ej heller någon form av fakta för att stärka dina argument. Det är omöjligt att med dina argument förstå hur du tänker - ja om man inte utgår ifrån att du agerar irrationellt då förståss. Hela tiden känns det som det saknas parametrar för att förstå hur du drar dina slutsatser.
- Jag skulle vilja se en av dina fly catchers.
- jag skulle vilja veta vad den gav för resultat.
- Och mest av allt, som jag skrev tidigare, tjänar du verkligen ordentligt med pengar på detta?
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 23:40 #22
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Klart han tjänar pengar som få, det gör alla som håller på med MLM.. och INTERNET marketing.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 23:44 #23
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 7 2005, 23:40
Klart han tjänar pengar som få, det gör alla som håller på med MLM.. och INTERNET marketing.
varför vart han då så arg och svarad einte på den frågan då jag frågade? :P
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-08, 08:03 #24
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Undrar vad trådan handlar om egentligen ;-)
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-08, 12:03 #25
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Hmm, har hoppat lite och för att återgå till trådens första inlägg kan jag säga att jag startade min site för 6 månader sen.

I det läget var jag först i Sverige medan det fanns några reklambombade siter på internationell marknad.

Måste säga att det har gått hyffsat bra trots att konkurrensen hårdnar för varje dag inom pokerbranschen och idag är jag inte ensam i Sverige något mer men jag var först...

Våga pröva säger jag bara. I mitt fall så har jag nog den bästa svenska domänen dessutom, just pga att jag var först och kunde regga den. Det är något jag kommer tjäna på i framtiden mot mina konkurrenter inom samma område.

Mvh
Kristofer
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-08, 12:07 #26
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Kristofer, du har inga planer på att köra din site internationellt, men hur motiverar du att du inte har en freeroll.se/en/ ?

Även om marknaden där troligen är stentuff så kanske en och annan besökare skulle hitta just dig?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017