FAQ |
Kalender |
2010-07-25, 12:12 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-07-25, 18:47 | #22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-07-25, 18:54 | #23 | ||
|
|||
|
Citat:
Men att byta IP under en flytt är att skapa problem. OT: Blir det någon öl i sommar igen? Åker till STH nu nästa vecka. |
||
Svara med citat |
2010-07-27, 13:19 | #24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag måste bara lägga mig i här.
När Jx hade min maskin innan internetverket tog över så trodde jag inte priset var sant. 200 kr för 1U maskin med 100 mbit port och 350 gb trafik. samt 2 ip nr. Jag nappa givetvis på detta och kasta in min gamla dell Poweredge 1750. Liksom 200 kr, tänkte dör maskinen så vafan 200 kr är ju ingenting, Så jag körde bara lite irssi och annat på denna. Sedan tog internetverket över, Och var övertygad om att någon skulle höja hyran. Så ringde och fråga om det var samma pris. Ja så länge samma avtal du haft med Jx finns kvar. Så jag hade fortfarande en maskin i deras hall för 200 pix. Och då kan jag förstå att man inte kan få så mycket service. Då priset är under vad ett vanligt webbhotell kostar. Jag sa upp min tjänst för några månader sedan då jag inte längre har någon användning av min gamla 1750. Sedan vet jag inte vilka priser ni andra har men jag tyckte det var skumt billigt. Idag hittar man ingen vettigt co-lo för under 500 pix. /ZynX |
||
Svara med citat |
2010-07-27, 15:41 | #25 | ||
|
|||
|
Lär inte varit någon stor vinst på det, en gång i tiden hade jag en kostnad på ca. 170:- för 1U och 115W ström med trafik. Med reservkraft och allt.
Då hade jag ett utpris till kund på 295:- Men visst utan reservkraft så lär det ha blivit billigare kostnad. Även Crystone körde 200:- en gång i tiden. Men i vilket fall kan det inte varit någon vinst i det hela, och nuförtiden har även elen blivit dyrare så nu lär det vara en fet förlust istället för dom. |
||
Svara med citat |
2010-07-28, 20:36 | #26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej det tyckte inte jag heller,
Jag ringde av nyfikenhet till internetverket idag för att se vilka priser man skulle få betala för 1U med trafik vid nytecknade. Priset var då en bit över 800 kr och det är helt förståeligt. Så antar att alla avtal kommer att ändras för alla jx kunder snart. För ska någon ha support på 180 kr. så är det som att svara och lägga på. Det finns ingen vinst att ha kvar såna kunder. Säg att någon måste åka ut i jour så kostar det mer att få ut en kille i tjänst en för hela årsavgiften på abonnemanget. vi säger då 180 x 12 = 2160 kr /år. en tekniker i jour en helg minst 3000 kr /timme. det är en förlust på 840 kr. Och som Patrik säger. Elpriserna är högre så det tar ju i mina ögon bara plasts att ha såna kunder kvar. |
||
Svara med citat |
2010-07-28, 21:14 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Då antar jag att dina domäner i din profil är inaktuella? Båda pekar till Internetverkets IP-range... |
|||
Svara med citat |
2010-07-28, 21:55 | #28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej jag har webbhotell där!
Har ingen nytta av en server som jag inte ens litar på. Så vill hellre ha backuper som tas. jag är fortfarande kund, men inte som serverägare. Har idag mina irssi Klienter på en vps istället på Glesys, där jag betalar mindre en 200 kr för det jag behöver det till. /ZynX Senast redigerad av ZynX den 2010-07-28 klockan 21:59 |
||
Svara med citat |
2010-07-28, 22:09 | #29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-07-28, 22:51 | #30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och nej jag jobbar inte där!
Har det med informationen om strömavbrottet så har jag med blivit drabbad! /ZynX |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|