FAQ |
Kalender |
2008-07-09, 18:31 | #21 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Enligt Lag om elektroniska anslagstavlor är sidägare, ellre dennes ersättare, pliktig att ha viss tillsyn av sådan. Eftersom Blip är uppbyggd som ett community hänfaller sidan under den lagen. Sedan kan jag, av egen erfarenhet, berätta att Jan Scherman är en mycket seriös person som alltid läser och besvara det man skickar till honom. Blips fel är att de inte vidtar rättelse efter det att kedi tillskrivit dem Ett andra fel att man inte reagera på många förfrågningar om bekräftelsekod. Sedan en sak till. Jo; jag är väl insatt i lag och förordningar och har stor kompetens i vad jag uttaler mig om. |
|||
Svara med citat |
2008-07-09, 18:49 | #22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men herregud, har alla semester och försöker fördriva tiden genom att göra en höna av en fjäder?
Filtrera bort mailen från blip så är problemet ur världen, så kanske ni kan ta itu med viktigare saker som att minska utsläppen, skänka några kronor till behövande eller ta en promenad istället för att sitta vid datorn hela tiden. Fast det jag skrev ovan står inte i Datalagen så ni får lita på att det stämmer ändå. |
|||
Svara med citat |
2008-07-09, 18:57 | #23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-07-09, 18:57 | #24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ja men seriöst.
Du kan väl inte på fullaste allvar mena att aktiveringsmail är spam? Om någon använt din e-post för att försöka skapa konto och Blip skickar ut ett aktiveringsmail så är det personen som använt din e-post du skall anmäla. Och eftersom du inte vet vem det är, lägg in en blacklist på den e-post som kommer från Blip så slipper du se skiten igen. Problemet ur världen och du kan gå vidare i livet. |
||
Svara med citat |
2008-07-10, 09:34 | #25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Din kunskap i lag vill jag inte uttala mig mer om än att jag vill minnas en gammal tråd där du menar att en person i detta forum skulle kunna bli stämd för att ha skrivit "Evangelisten" i en ren gissning på ditt lösenord (tråden handlade alltså om en en attack mot någon av dina/era sidor) jag vill minnas att det debaterades om hur någon hade tagit sig in på er sida? Sen till sist, om du/ni inte använder blip, eller blipvilles tjänster, så är det väl så oändligt mycket lättare att helt enkelt blockera deras utskick, och slippa se styggelsen i sin email? Också rekomenderar jag starkt att inte använda emails som postmaster, webmaster, info, admin och dylikt, då dessa är mer spammade än t.ex [email protected] p.ga att dom sätts upp automatiskt hos många leverantörer när man skapar sin domän. |
|||
Svara med citat |
2008-07-10, 10:59 | #26 | |||
|
||||
Nykomling
|
Känns lite konstigt att man måste förklara igen. Den som reggat och begärt verifikations mail hos Blip med adresser som tillhör kedi är den som från början gjort fel.
Helt klart är det någon som gör detta för att trakassera kedi. Blip har en support som sitter hela tiden. De borde ha reagerat direkt när kedi skrev till dem, men har inte ens svaret än. LunarStorm har flera användare och får fler e-mail, men där får man alltid svar inom ett dygn, oftast snabbare. Blip borde ha ett system som säger ifrån när samma e-mailadress ständigt begär nya verifikationsmail. Det är 188 mail totalt. Nu hoppas jag att Blip plockar IP, så de kan kontakta ISP för den person som gjort detta. |
|||
Svara med citat |
2008-07-10, 11:14 | #27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tror du underskattar hur lång tid det tar att gå igenom mängder med supportmail från fjortisar och småungar på ett community. Ingen av dessa personer läser en FAQ innan de skickar mail. |
||
Svara med citat |
2008-07-10, 11:46 | #28 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, som någon annan sa - dagens garv!
Var kommer alla tomtar från? Hur fan kan man få det till spam? Frågorna är många, svaren är få. Men du kommer säkert känna dig som en mycket lugnare person när de har erkänt att någon annan har missbrukat din e-postadress. |
|||
Svara med citat |
2008-07-10, 12:55 | #29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jag vet inte hur många som läst definitionen på spam på t.ex. Wikipedia, gjorda utskick tycker jag är solklart enligt deras definition...
Sen kan man självklart hindra det väldigt enkelt i sitt mailprogram, men det gäller ju all spam, så antingen så menar man att det är ett problem, eller inte.... Sen att någon har missbrukat hennes e-mailadress, visst, det är ju lik förbannat spam, all spam är ju missbruk av e-postadress, från den ena eller andra parten. I många (en del, några...välj själv...jag har ingen exakt statistik) CMS system och liknande finns ju t.ex. spärrar mot att registrera sig med samma e-post adress flera gånger, följdaktligen går en sån här sak inte göra där, varför har inte blip en sådan funktion (samma sak gäller ju SPAM av den typen som stinkbomber anklagades för, bara för att det är någon annan som skrivit in adressen så kan ju inte siten friskriva sig från ansvar... |
|||
Svara med citat |
2008-07-10, 12:56 | #30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan som jag ställer är fall de är samma aktiverings mail i dessa 188 mailen? Alltså t ex:
Är de 188 aktiveringsmail till användaren Frans konto eller är de 188 aktiveringsmail till 188 olika användare? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|