FAQ |
Kalender |
2009-05-12, 00:45 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Källa, källa, källa, för den polisen vill nog en hel del andra poliser höra förklara... är sajten inom Sverige är främjande att låta den visas, dvs hosta den...
2009-05-12, 01:07 | #22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2009-05-12, 09:41 | #23 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
2009-05-12, 17:43 | #24 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mailet vad undertecknat med "Stefan Ingsberg krinsp" om du vill ha tag i han. |
|||
Svara med citat |
2009-05-12, 17:58 | #25 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
2009-05-12, 20:17 | #26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte olagligt att erbjuda tjänsten prostitution, bara att köra tjänsten, och att tjäna pengar på att förmedla kontakt.
Min tolkning blir att om du har en Blocketliknande annonsplats är det lagligt, eftersom du inte tjänar någon på den själva köpet, utan får en fast ersättning oavsett om den olagliga handlingen sker eller inte. Om du däremot har en tjänst som kontakten förmedlas genom, och du tjänar pengar per förmedlad kontakt (tex att kunderna ringer in via ett betalnummer) blir det koppleri. OBS. Jag är ingen jurist, och det är min tolkning - anser ni inte det stämmer - diskutera det! |
|||
Svara med citat |
2009-05-12, 20:46 | #27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Låt säga att dessa förutsättningar finns: 1. Brottet sker. 2. Förmedlingen har bevisat skett via den här webbplatsen. 3. Ägaren av webbtjänsten vet om att den här annonsen finns på sidan, eller har vetskap om att andra annonser av den här typen förekommer men väljer att inte ta bort dem. 4. Ägaren tar betalt för de här annonserna och har därför ett ekonomiskt intresse av att visa dem och inte ta bort dem (tänk om TPB hade tagit betalt för att lägga upp torrenter hos dem). Punkt 1 och 2 visar på medhjälp till brottet. Det kan vara medhjälp även om inblandningen bara är liten. Punkt 3 och 4 visar att ägaren har uppsåt till medhjälp. Jag tror absolut att man befinner sig i riskzonen (gråzonen). Citatet från polisens brev tyder ju även det på att det är en risk. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|