Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilka böcker ska jag köpa?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-04, 20:35 #21
Clarén Clarén är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2005
Clarén Clarén är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Tobias Bergius@Jun 24 2005, 13:19
Jag rekommenderar dig att inte köpa den där boken.För det första är det vissa delar han glömmer nämna. För det andra förklarar han på ett ganska torftigt sätt och enligt rykten ska han bara ha bytt ut ett par meningar från sin förra bok, om PHP 4.
Tja, det är naturligtvis alltid bäst att ha en bok som beskriver den senaste versionen. Men jag har haft stor glädje av PHP 5 Programering för att komma igång med PHP. Den har lättbegripliga anvisningar som gör att man fattar hur PHP fungerar och kan komma igång med sina egna applikationer rätt fort.

Mitt första PHP projekt var ett online-kundregister som jag och min säljare använder. Boken tog mig hela vägen dit. (Iofs så kan jag en del SQL och Basic programering sen tidigare, men tror inte det gjorde så stor skillnad. Det hade gått ändå).
Clarén är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-08, 13:18 #22
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
om ni är intresserade att lära er om marknadsföring, och inte studerat det på universitet eller liknande, så kan jag rekommendera bibeln på området:http://www.bokus.com/b/0131469185.ht...=search_result
Japp... 800 sidor och 2kg godis att äta sig igenom. Är dock lite för generell om du frågar mig så om du letar efter något specifikt tex om säljande hemidor så kolla upp olika membership sites på nätet.

Ofta billigt att gå med och du får nästan obegränsat med hjälp från personer som håller på med det dagligen och har så gjort under en lång tid så de vet vad som fungerar idag samt vad som alltid fungerat.

Samtidigt som du får ta del av insider information som du aldrig kommer att hitta i några böcker samt att du genast får svar på dina specifika frågor.. Men som alltid så är det skönare att läsa en bok men kolla även upp andra medier.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-08, 13:38 #23
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Kotler är den mest hypeade "marknadsföringsgurun" i vår tid.

I princip allt han säger är common sense som man inte behöver köpa en bok för att förstå. Visst, det kan vara nyttigt att få grundläggande principer förklarade och uppritade för sig, men personligen sammanfattade jag hans bok på 2-3 A4-sidor inför min marknadsföringstenta.

Dessutom uttalar han sig väldigt trångsynt om internet och e-handel i en av sina böcker vilket gjorde att jag tappade all respekt för honom.

Detta är dock bara mina personliga åsikter
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017