FAQ |
Kalender |
2006-08-08, 13:04 | #21 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
2006-08-08, 14:51 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser ingen anledning för WN att konkurrera med Sedo och Missdomain om försäljning av domäner.
Kanske kan det också vara bra att kräva 100 inlägg innan du får sälja domännamn på wn. Själv ser jag inget intressant med personer som blir medlem enbart för att sälja ett domännamn som de registrerade för två minuter sedan. Domännamn i stil med sprillansnyafinafantastiskamobiltelefoner.se slipper jag gärna se inlägg om.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 15:47 | #23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jadu Brickshop. Du får kanske ta och lära dig att ta seden dit du kommer. Men jag kan ju tipsa om att du hamnade mitt i skottlinjen för en fight som har pågått under längre tid. Nämligen domänförsäljandets vara eller icke vara.
Hursomhelst så tycker jag att det verkar väl för dig utmärkt att sälja domänerna på missdomain eller sedo, det är nog ett väldigt litet antal personer som är intresserade av domäner som _bara_ läser wn's forumavdelning. Dessutom kan du ju som en del andra använda din signatur för att kringgå den här typen av regler, tex "webdesigner.se säljes på missdomain.se" och skriva andra konstruktiva inlägg istället. |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:03 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tråden rensad
Diskussionen gäller reglerna för att få posta "domän till salu" och inget annat. Vill ni debattera humor, ironi, minoriteter, sätt att uttrycka sig i skrift etc bör det inte ske i denna tråd.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:19 | #25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-08, 20:36 | #26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skillnaden att sälja ett domännamn här är väl att man kan få väldigt mkt feedback tillbaka från säljaren/köparen till skillnad från Sedo och Missdomain. Säljer man ett namn här kan det ifrågasättas (till stor del mkt pajkastning) värdet av domänen, men samtidigt kan man göra en ingående beskrivning till varför man vill ha ut "summan" från just det namnet. (statistik, nyheter om framtidssatsning, aktuella sidor just nu),sådant man kanske inte just tänker på när man säljer ett namn på en auktionssida.
Till er som inte har förstått meningen med domänförsäljning så kan man väl EXEMPELVIS göra en jämförelse med att köpa bostadsrätt, tomt eller liknande. OM jag vet att dom kommer bygga ett varuhus på en speciell plats eller grönområde, fabrik etc så kan jag lätt köpa upp en tomt utan att behöva göra ngt på tomten. Tomten ökar ändå i värde om jag bara väntar/säljer direkt med motivation varför jag vill ha ut den summan jag begär. Det är ju ändå först till kvarn som gäller eller återförsäljning med låg inköpessumma. Självklart hade jag väl fått mer om jag hade byggt ett hus på tomten men då hade jag även fått lägga ut mer pengar och samtidigt arbetat en del. Ja, internet är fullt med överflödiga adresser men jag tycker inte att dessa nya regler gör någon speciell nytta ändå. Jag kan få tag på ett toppennamn men kanske inte har tid till projektet efter 2 veckor (av olika anledningar, det finns ju tusentals). Om jag väntar 6 månader kanske namnet inte är till någon nytta längre då en större aktör har lanserat något liknande namn som alla kommer ihåg Jag har mailat forumägaren om ett annat förslag att göra en subtråd istället med "domänförsäljning". På så sätt kan det ändå postas namn (som kanske är otroligt bra) och resten av debatten när det gäller domäner (flytt, kostnad, juridiska frågor) hamnar här. Notera att jag har skrivit vissa saker i fetstil för att undvika massa onödig pajjkastning |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 21:51 | #27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att regga domäner med syftet att sälja dem är ju bara så oseriöst som det bara går....
En kund som vill ha ett domännamn för att bygga en site kring samt de som reggar sitt eget firmanamn eller varumärke (inkl sitt eget personnamn) är ju de enda legitima ägarna av ett domännamn, övriga är ju skojare. Det finns ju vissa toppdomäner där det inte är tillåtet med ägarbyte av domännamn, vilket försvårar betydligt för skojare. Det tycker jag är en bra (men fyrkantig) väg att hindra domännamnsskojjeriet. Om man vill sälja domännamnet får man väl sälja hela företaget som site och domänen är byggd för. |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 21:59 | #28 | |||
|
||||
Medlem
|
Utan resonera om vem som reggar domäner till vilket syfte:
Jag anser att reglerna är bra som de är. Varför öppna upp för folk som enbart vill sälja domäner snabbt och lätt, wn's syfte är väl snarare utbyte av erfarenheter. För den delen så skulle "Off-topic" snabbt gå om domänforumet i seriositet om inte 6-månaders regeln fanns. |
|||
Svara med citat |
2006-08-09, 00:06 | #29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Exempel på generellt undantag kan vara om en ny toppdomän släpps, det blir svårt att uppfylla 6-månaders regeln då. |
|||
Svara med citat |
2006-08-09, 11:33 | #30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Suck, mer överförmynderi.... Borde rimligen vara ägaren av domänen som bestämmer när han vill förmedla ut den.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|