FAQ |
Kalender |
2007-01-23, 19:06 | #21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 19:53 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror knappast att det här är den sista tråden med rubriken "Domäntvist (idn)"
|
||
Svara med citat |
2007-01-23, 20:07 | #23 | |||
|
||||
|
Har du något seriöst intresse av domänen - slåss för den.
Har du bara reggat den för att det är kul att regga domäner och kunna impa på krogen, släpp den. Enkelt? Tänker du driva business på den domänen, ställ dig frågan hur attraktivt det är för dig, med tanke på att du missade registrera motsvarade icke-IDN aktivhudvard.se. |
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 21:00 | #24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har nu skickat till personen i fråga, så vi får se vad som händer. Jag kommer inte släppa den gratis, då jag anser att det inte är varumärkesintrång, min domän har inget kommersiellt innehåll, och ingen koppling till hudvård i sig. Namnet på drabbade företag är inte ens identiskt (de heter Aktiv hudvård i stockholm), och är knappast kända i hela sverige.
Jag registrerar inga domäner i spekulativt syfte, endast för sökmotoroptimering eller webbutiksverksamhet. Faktum är att jag inte vill sälja några domäner. Hade det bara varit att trycka på en knapp och domänen var deras utan kostnad så hade jag nog gjort det, men nu medför det administrativt arbeteoch då ger jag inte bort den gratis. |
||
Svara med citat |
2007-01-23, 21:04 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom hotar med atf, kostnad 10k, erbjud dom istället att slippa det och betala pengarna till dig, så är saken ur världen. Betala för dina utlägg låter ju bara patetistik, speciellt med tanke på att domänet är reggat "gratis". Så länge du inte kör "konkurerande verksamhet" eller reggade domänet för att bråka med dom, så har de faktiskt haft flera år på sig att regga domänet utan att ha gjort det, så varför skulle de komma på tanken nu.
|
||
Svara med citat |
2007-01-23, 23:06 | #26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De borde ha svårt att driva detta. Du har inte registrerat med ont uppsåt. Domänen kunde de ha registrerat mycket tidigare om de haft intresse av den.
Moraliskt borde du lämna över den till dem, men jag tror inte de kommer lyckas tvinga den av dig.. Deras attityd verkar dock lätt kaxig - jag skulle nog reagerat med att be dem inleda sitt tvisteförfarande eller betala dig 5000 plus moms. Den stil de kör med stör mig... Jag stör mig dock lika mycket på de som tycker att folk får skylla sig själva om någon tar deras varumärken... Ber man snällt och är villig ersätta i rimlig nivå så borde man kunna komma överens, men... Jag är kluven... Attityden får mig dock att känna mig riktigt bångstyrig. Vore det jag skulle jag ta strid.
2007-01-23, 23:09 | #27 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-24, 03:41 | #28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om de drar igång en tvist, kommer den nuvarande ägaren bli skyldig att betala något annat än att överlåta domänen gratis? |
||
Svara med citat |
2007-01-24, 06:32 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det bara jag som inte förstår varför man köper en domän som heter "aktivhudvård.se" och inte vill ha en sajt som handlar om hudvård på den alls? Eller som tycker att den är lite märklig i valet om sökmotoroptimering om det inte är något gällande hudvård man vill optimera? Jag är inte mycket för moral, men kan ju inte förstå hur man kan råka köpa en domän som denna utan att ens googla på namnet först och se vad som finns...
|
||
Svara med citat |
2007-01-24, 10:36 | #30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |