FAQ |
Kalender |
2004-01-05, 03:14 | #21 | ||
|
|||
Guest
|
Får faktiskt försvara mervinst här. Servern funkar prima och trevlig som sjutton är han och har givit mig minst 2 timmar support idag pga. min intellektuella förmåga i server världen var värre än jag trodde
Lastbryggan: F-Skattsedel förutsätter jag nog alla har här på WN, eller? |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 04:35 | #22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
min FA-skattesedel kommer med posten när skattemyndigheterna e klara med sitt.. de brukar ta sin beskära tid! beställde den för några veckor sedan. jag kan mina skatte regler. jag får ha ett företag igång innan jag ansökt om fa-skatt. bara man ansöker inom skälig tid. om du vill prova så skicka mig: för, efternamn och moms nummer. så ska jag göra ett konto till dig. och så skickar jag en faktura när min skattesedel med momsnummer osv har kommit! Mvh dennis holm aaa.. i shouldnt have taken those pills.. there is more ninjas after me now! h34r: h34r: :blink: |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 05:49 | #23 | ||
|
|||
Administratör
|
Ville bara passa på att säga att det är en väldigt stor skillnad mellan olika leverantörer av servrar oavsett om de står i Sverige eller USA.
Mervinst använder sig av en budgetleverantör i USA som är såpass ny på marknaden att det iallafall för mig är för tidigt att fördöma eller glorifiera dem. Det som sagts om dom är att de kan vara lite dåliga/långsamma på supporten, men har förhållandevis bra connectivity och bandbredd. Priserna från leverantören rör sig från 440-1480 SEK för servrar med 1200GB trafik beroende på serverprestandan i övrigt (räknat med växelkurs på 8 SEK / USD). Detta är fakta, sen vad man drar för slutsatser av det angående mervinst's tjänster är upp till var och en. * Uppgifterna är baserade på ägaren av IP-blocket, vilken man får förutsätta att han köper sina tjänster av.
2004-01-05, 06:28 | #24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag använder mig av mer än ett datacenter.
just av den anledningen att ett datacenter kanske går ner, eller funkar dåligt. då kan jag enkelt flytta allt till en annan server på nolltid. och funkar dns servern på det datacenter som "krånglar" så flyttas dom i realtid. liten säkerhets åtgärd ifall något händer. men vi får se vad dom svenska kunderna som befinner sig på detta forum har att säga i framtiden. många tack dennis holm. gimme some love. h34r: :blink: |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 05:03 | #25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För att svara på mervinst's frågor.
Varför jag vill köra egen server: Vill ha en bra prestanda på CPU (och genom att kombinera Linux 2.6 med en modern P4:a på 2,6GHz så måste det bli fullt ös). Vill ha en hyffsat stor disk som ska användas som system/swap/webhotell och sen 2 st @ 80 gb för ett webbprojekt samt en på 200 gb för backup (inget prestandakrav på diskarna (billig IDE alltså) förutom möjligen system-disken). Vill gärna installera OS själv (kör helst Debian). Om man ska hyra en server med motsvarande CPU-prestanda och som har de där diskarna så blir ofta apdyrt. Högprestanda-servrar brukar alltid ha dyra Xeon-CPU:er med snordyra SCASI-diskar och oftast inte just den uppsättningen jag skulle vilja ha. Om jag skulle hyra en burk så skulle jag efter några få månader redan tjänat både prestanda och pengar på att skaffa en egen. Om någon kan erbjuda mig en tjänst där jag får bra prestanda, mycket disk samt bra lina för hyffsat pris är jag annars mycket intresserad. Skönt att slippa tänka på burkens säkerhet. Men som det är nu är vi redan flera stycken som går ihop så det ska inte kosta oss så värst mycket med en egen server. Efter att ha letat efter företag som erbjuder co-location tycker jag webcows verkar bästa på alla punkter. Dom är ju för sjutton t.om billigast! Är det någon som upplevt något dåligt med dom? Om dom bara var 60 mil närmare STHLM så vore dom perfekta, fast avståndet ska inte spela så stor roll. |
|||
Svara med citat |
2004-01-06, 06:14 | #26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
en stor disk för system o webhotell.. antar att du pratar minimum 120gigabyte. sedan 160gb för ett projekt du redan har. och en backup på 200... backupen e okej. men 300gigabyte till webprojekt på en o samma server. det kommer bli som alla andra webhotell. servern är maxad. varför inte dela upp detta på 2 servrar? här är lite olika servrar server 1a: en med webhotell med 120gig hdd.. kostar dig ca 1100 per månad server 1b: en med webhotell med 200gig kostar dig runt 1700 i månaden en med det där webprojekted på 200gb och en backup hd på 200gb kostar dig runt 2200 kr i månaden. servrarna är p4 2.4 ghz, 1gig ram och något du gillar.. månadsvis kontrakt. så vad säger du om detta? något av intresse? mvh dennis holm h34r: h34r: h34r: ______ <_< :blink: dude.. those ninjas are looking funny at me! dude.. RUN DAMNIT |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 06:17 | #27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jag e lite trött då. därav min "humor" men om jag lyckats göra 1 person glad så är jag glad. /mvh dennis |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 07:27 | #28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Anledningen att jag sätter upp en server är för att ha något som kan hosta mitt webbprojekt. Med "webhotell" menar jag bara att jag ska hosta ett fåtal vänner och bekantas vältrafikerade siter, men det är bara något jag gör för att dela på kostnaden.
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-01-06, 14:06 | #29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
30 GB Trafik 1 ipadress
hmm.. och vad kan man göra med detta? mitt erbjudande är med mycket mer. 1000gb och runt 10ip´s servern går att dra ner..du behövde alltså en med en 160gig hdd och en 200gig till backup... jag har inga 160 gig hdd har däremot 2 stycken 200 gigs hd.. en sådan server kostar dig runt 1900kr. men om du känner att du bara behöver 30 gigabyte i trafik och ett ipnummer.. då är det skillnad. /mvh dennis |
||
Svara med citat |
2004-01-06, 17:43 | #30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lägger man till 100:- per månad så får man 50GB transfer hos webcows. För 695:- får man 100GB transfer och för 950:- får man 400GB transfer. Hsh så behöver jag bara upp till 30GB transfer som det ser ut som nu.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|