Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Oseriösa säljare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-10, 11:44 #21
Pixelstorms avatar
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 122
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
Pixelstorms avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 122
Samma sak hände mig fast med Eniro. Har aldrig betalat dom tidigare men när dom ringde nu så ville dom lägga på massa tjänster som jag inte behöver. Han var helt oförstående när jag sa att vi inte behöver deras tjänster och lät skitsur när jag tackade nej. Ingen bra säljare imo.

Någon annan som blivit uppringd av sura säljare på Eniro?

[Edit stavfel]
Pixelstorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 14:15 #22
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -Ara@Sep 10 2008, 08:54
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Det är väl ingen som säger att 121 ska jobba gratis? Vilket trams. Så bara för att vi ska vara schyssta och se till att 121-folket ska få lön ska vi annonsera i deras katalog? Lyckas de inte göra en produkt som jag som potentiell köpare tycker är bra, får de väl skaffa sig andra jobb.
läs igen....


Jag har läst, och jag ser fortfarande inte vad som är så revolutionerande med 121. Givetvis är detpositivt att det startas och drivs företag.
Hej Anders,

Du måste vara väldig revolutionerande som person och som företagare antar jag.

Vår målsättning som söktjänst, förutom att vara en av Sveriges mest trafikerade tjänster, är att ha ett fläckfritt rykte och en förstaklass kundservice. Vi vet att det tyvärr är omöjligt att vara perfekt, även om vi strävar efter att vara perfekta.
Om du anser att vi behöver bli bättre inom något område så är vi mer än villiga att motta dina tips.

Det finns en uppsjö av företagskataloger idag i marknaden: lokaldelen, företagsfakta, dindel, kompass, emfas, 118100 m.fl. Vår målsättning är att även om vi idag omsätter mkt mindre en ovan nämnda bolag (samt övriga) är att ändå leverera mest i trafik som en nischad söktjänst för företag. Vi är ett företag som gärna låter sig granskas, därav vår medverkan i kiaindex samt att vi har låtit oss granskas av R-Företagen. (rforetagen.se)

Vi är ett företag som ständigt utvecklas: både publikt, via interna system och i vår säljorganisatin. Men vi har många idéer kvar att förverkliga. Revolutionen kommer!
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 14:50 #23
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Sep 10 2008, 10:22
Citat:
Originally posted by -Ara@Sep 10 2008, 08:54
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Det är väl ingen som säger att 121 ska jobba gratis? Vilket trams. Så bara för att vi ska vara schyssta och se till att 121-folket ska få lön ska vi annonsera i deras katalog? Lyckas de inte göra en produkt som jag som potentiell köpare tycker är bra, får de väl skaffa sig andra jobb.
läs igen....


Jag har läst, och jag ser fortfarande inte vad som är så revolutionerande med 121. Givetvis är detpositivt att det startas och drivs företag.

Hej Anders,

Du måste vara väldig revolutionerande som person och som företagare antar jag.

Vår målsättning som söktjänst, förutom att vara en av Sveriges mest trafikerade tjänster, är att ha ett fläckfritt rykte och en förstaklass kundservice. Vi vet att det tyvärr är omöjligt att vara perfekt, även om vi strävar efter att vara perfekta.
Om du anser att vi behöver bli bättre inom något område så är vi mer än villiga att motta dina tips.

Det finns en uppsjö av företagskataloger idag i marknaden: lokaldelen, företagsfakta, dindel, kompass, emfas, 118100 m.fl. Vår målsättning är att även om vi idag omsätter mkt mindre en ovan nämnda bolag (samt övriga) är att ändå leverera mest i trafik som en nischad söktjänst för företag. Vi är ett företag som gärna låter sig granskas, därav vår medverkan i kiaindex samt att vi har låtit oss granskas av R-Företagen. (rforetagen.se)

Vi är ett företag som ständigt utvecklas: både publikt, via interna system och i vår säljorganisatin. Men vi har många idéer kvar att förverkliga. Revolutionen kommer!
Och om man känner att man har blivit "pålurad" tjänsten då man inte är så hemma på hur internet och datorer osv hänger ihop så kan man bryta avtalet?
Då ni är ett seriöst företag som fortfarande vill kundens bästa right?

Sen mindre omkostnader som sålda fakturor som skall återkallas som möjligen handlar om ett par hundralappar borde gå att komma överens om eller hur?
Dvs ni skall självfallet inte behöva betala extra för avbrutet köp till kreditföretaget men det är inga stora summor och de kan man komma överens om den kostnaden.

Låter det rimligt?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 15:20 #24
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Citat:
Originally posted by Pixelstorm@Sep 10 2008, 11:44
Samma sak hände mig fast med Eniro. Har aldrig betalat dom tidigare men när dom ringde nu så ville dom lägga på massa tjänster som jag inte behöver. Han var helt oförstående när jag sa att vi inte behöver deras tjänster och lät skitsur när jag tackade nej. Ingen bra säljare imo.
Någon annan som blivit uppringd av sura säljare på Eniro?
[Edit stavfel]

Ja.
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 17:34 #25
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by webdoc@Sep 10 2008, 14:15
Du måste vara väldig revolutionerande som person och som företagare antar jag.
Nej, det är jag inte, och det var inte riktigt så jag menade heller. Inlägget jag svarade på hade inställningen att man måste vara med, och det håller jag inte med om. Man kan omöjligt vara med på alla (inte ens de seriösa) katalogtjänsterna.

Om ni säljer er tjänst har ni ju uppenbarligen lyckats fylla ett behov, det är bara att gratulera. Tjänsten behöver inte vara revolutionernade, bara fylla ett behov. Jag reagerade inställningen i inlägget, inte på 121 som tjänst.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 18:12 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
Du måste vara väldig revolutionerande som person och som företagare antar jag.
Nej, det är jag inte, och det var inte riktigt så jag menade heller. Inlägget jag svarade på hade inställningen att man måste vara med, och det håller jag inte med om. Man kan omöjligt vara med på alla (inte ens de seriösa) katalogtjänsterna.
Om ni säljer er tjänst har ni ju uppenbarligen lyckats fylla ett behov, det är bara att gratulera. Tjänsten behöver inte vara revolutionernade, bara fylla ett behov. Jag reagerade inställningen i inlägget, inte på 121 som tjänst.
Säga vad man tycker om något är inte populärt i detta land....
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 21:26 #27
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Sep 10 2008, 17:34
Nej, det är jag inte, och det var inte riktigt så jag menade heller. Inlägget jag svarade på hade inställningen att man måste vara med, och det håller jag inte med om. Man kan omöjligt vara med på alla (inte ens de seriösa) katalogtjänsterna.

Om ni säljer er tjänst har ni ju uppenbarligen lyckats fylla ett behov, det är bara att gratulera. Tjänsten behöver inte vara revolutionernade, bara fylla ett behov. Jag reagerade inställningen i inlägget, inte på 121 som tjänst.
Ok. Men då har vi förstått varandra.
Givetvis kan man inte vara med överallt och man "måste" inte heller köpa en annons i vår söktjänst för att finnas kvar i vårt register. De som medverkar har en högre prioritet och syns bättre i träfflistorna. De som inte "medverkar" hamnar längst ner, men förblir ändå sökbara. Om allt hade kostat pengar så hade vi inte haft ett näst intill komplett register.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 10:21 #28
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Nej, det är jag inte, och det var inte riktigt så jag menade heller. Inlägget jag svarade på hade inställningen att man måste vara med, och det håller jag inte med om. Man kan omöjligt vara med på alla (inte ens de seriösa) katalogtjänsterna.

Om ni säljer er tjänst har ni ju uppenbarligen lyckats fylla ett behov, det är bara att gratulera. Tjänsten behöver inte vara revolutionernade, bara fylla ett behov. Jag reagerade inställningen i inlägget, inte på 121 som tjänst.
Ok. Men då har vi förstått varandra.
Givetvis kan man inte vara med överallt och man "måste" inte heller köpa en annons i vår söktjänst för att finnas kvar i vårt register. De som medverkar har en högre prioritet och syns bättre i träfflistorna. De som inte "medverkar" hamnar längst ner, men förblir ändå sökbara. Om allt hade kostat pengar så hade vi inte haft ett näst intill komplett register.
Har du lust att svara på min fråga?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 10:48 #29
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 263
Citat:
Originally posted by BarateaU@Sep 10 2008, 14:50
Och om man känner att man har blivit "pålurad" tjänsten då man inte är så hemma på hur internet och datorer osv hänger ihop så kan man bryta avtalet?
Då ni är ett seriöst företag som fortfarande vill kundens bästa right?

Sen mindre omkostnader som sålda fakturor som skall återkallas som möjligen handlar om ett par hundralappar borde gå att komma överens om eller hur?
Dvs ni skall självfallet inte behöva betala extra för avbrutet köp till kreditföretaget men det är inga stora summor och de kan man komma överens om den kostnaden.

Låter det rimligt?
Ja.
Man kan säga upp ett avtal. Vi har heller ingen automatisk förnyelse.
För mer funderingar eller frågor så kan du ringa vår kundtjänst.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 12:42 #30
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Webdoc, Æven om det jag citerar hær kanske inte ær ordagrandt vad er sæljare tycks ha sagt, så ær væl innebørden det samma.

Ær det verkligen praxis att bete sig såhær i er sæljkår?:
Citat:
-Ni måste ha denna tjänst, annars kommer ni inte få någon trafik till eran sida och då blir det inga kunder.
.

jag førsøker alltså inte kritisera, utan frågar mer i informationssyfte.

Men jag anser också att det kænns som ett vældigt dåligt førfarande, ifall det ligger någon sanning i det.

Om det ær såhær det har gått till, så borde de som har køppt tjænsten under dessa førhållanden vænda sig till någon mydinghet før att få køpet hævt, kanske kan KO (Konsumentombudsmannen) hjælpa till med detta?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017