Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Det räcker med att göra en backlink-check för att se att någonting inte står rätt till med webbsidans ranking i Google. Det förekommer dock enorma mängder länkspam för webbsidan i olika kataloger, gästböcker, forum och bloggar.
|
Verkar ha funnits en
sida om Lå n akut ens skapare (skådespelerska och webutvecklare) på Wikipedia. OT: Intressant detta med Beck-filmen
Citat:
Originally posted by -Gustav@Jan 28 2008, 17:51
Dessutom så pekar domänen till web.telia.com/~u72801803/. Jag orkar inte gräva i det där, men man kan ju alltid fråga sig varför och ingår i så fall båda domänerna i köpet.
Jag tvivlar inte en sekund på att webbsidan har höga inkomster för tillfället. Det är inte ens säkert att säljaren försöker luras. Att sidan skulle vara värd priset som säljaren begär betvivlar jag dock starkt.
|
Om det stämmer att sidans intäkter bygger på tvivelaktiga SEO-metoder saknar den egentligen värde för en köpare som inte vill jobba vidare med länkspam och annat. Även om jag personligen inte är alls sugen på att ge mig in på snabblånsmarknaden så ska vi inte vara missunsamma,
om sidans framgångar bygger på hårt och ärligt arbete så är det inte mycket att orda om.
OT: Jag kan inte låta bli att undra vad företaget Strix och den grävande VD:n/reportern R Aschberg anser om att en anställd frilansar och tjänar pengar på en bransch som han säkert skulle vilja göra ett avslöjande reportage om, kanske utifrån Gustavs kommentar som jag tolkar som att nuvarande eller i varje fall blivande banker kan ha en del fingrar i syltburken. För
om det hade varit så att sidan bygger på länkspam skulle den kunna utgöra ett praktikfall på hur snabba pengar tjänas på luftslott. Men det var helt OT som sagt.
Citat:
Originally posted by -mkj@Sep 26 2007, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Strix-medarbetaren Magnus Kjerrman driver med Stureplan på sin sajt stureplantelevision.se.
Jobbar du på STRIX? I så fall med vadå? Får man fråga det
|
ja visst får du det. Jobbar som datatekniker/support.
|