Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Zitehosting.com?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-24, 20:41 #21
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by linchpin@Sep 11 2003, 01:53
kan också rekommendera Webcows.se. Vi har inte haft mer en ett par timmars avbrott i vår uptime sen vvi började använda dem i våras.
Och helt ok kundservice, oftast svar inom någon timme!
/
Fredrik
Jag och en jag känner har sen ca 1 månad hyrt en server hos Webcows.
För det första får man bara svar på mail snabbt om man inte är kund, när man sedan
är kund så får man ibland inte svar alls. Det verkar heller inte va mer än 1 (!) person
som jobbar där och har hand om allt. Vår server har enligt loggen bootat om av sig
själv flera gånger, och dom svarar inte på varför. En hel del nertid på bara 1 månad
alltså. Detta stämmer inte alls med vad du säger Linchpin, är det bara för oss det är
såhär eller är du i maskopi med webcows?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-25, 02:52 #22
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Zed7, jag är inte i maskopi med dem..hehe.
Vi har däremot stött på några problem sista veckan, dock har de skickat ut mail med vad störningarna beror på, o det är ju bra.
Jag brukar få svar fort i alla fall, kan bero på att när jag väl behöver kontakta dem, så rör det sig om något som måte ordnas fort.
Mvh
Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-27, 19:08 #23
Åberg Åberg är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1
Åberg Åberg är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1
Kan starkt avråda er från att beställa något från zitehosting.com. Har en bekant som beställde från dom, man fick betala i förskott och det tog säkert 2 veckor innan det var i gång mot utlovade 4 dagar. Siten har varit uppe 2 veckor av 6 möjliga och dom svarar ej på support mail. Man kan ringa dom för att få support men det kostar 16 kr i minuten. Jag skulle klassa zitehosting.com som ett bluff företag.
Åberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-01, 16:09 #24
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by Krubbe@Sep 8 2003, 19:46
Hejsan, detta är mitt första inlägg här på WN. Jag vet inte om jag platsar här egentligen som halvtidswebmaster för en liten sida men jag var tvungen att få svar på den här frågan av "experter"

För 1995 kronor kan man hos www.zitehosting.com få ett livstidskonto med obegränsat utrymme, fri trafik, obegränsat med e-mailkonton, obegränsat antal subdomäner, MySQL osv...

Min fråga till er är, finns det nån hake? Är de seriösa?
Jag kollade deras sida nyss.
Dom har höjt priset med 1000kr.
För 3000 kr så skulle jag med mina nuvarande priser kunna
hosta någon i 17 år!! om dom väljer 1gb utrymme, 20gb trafik.
Sedan skulle jag förlora på kunden!
Men sedan unlimited space och bw..
går inte!! att folk inte lär sig detta. <_<
men livstid! går inte!!
Det dom lever på är antingen nya kunder hela tiden (vilket inte funkar i längden!)
eller att dom lägger ner o startar igen..
Jag tror det sista är det som kommer att hända om något år.
Dom stänger ner när dom får mindre vinst!
:unsure:
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 00:25 #25
eldboll eldboll är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3
eldboll eldboll är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Zed7
Citat:
Ursprungligen postat av linchpin
kan också rekommendera Webcows.se. Vi har inte haft mer en ett par timmars avbrott i vår uptime sen vvi började använda dem i våras.
Och helt ok kundservice, oftast svar inom någon timme!
/
Fredrik
Jag och en jag känner har sen ca 1 månad hyrt en server hos Webcows.
För det första får man bara svar på mail snabbt om man inte är kund, när man sedan
är kund så får man ibland inte svar alls. Det verkar heller inte va mer än 1 (!) person
som jobbar där och har hand om allt. Vår server har enligt loggen bootat om av sig
själv flera gånger, och dom svarar inte på varför. En hel del nertid på bara 1 månad
alltså. Detta stämmer inte alls med vad du säger Linchpin, är det bara för oss det är
såhär eller är du i maskopi med webcows?
Jag har varit vid Webcows huvudkontor på Frösön i Östersund för några veckor sedan. Kunde dock inte urskilja hur många som jobbade på företaget. De befann sig på den södra sidan av ön i en företagspark. Så det verkar utåt som ett rätt seriöst företag fast att de delade våning i huset de hade sin lokal.
eldboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-18, 16:44 #26
nallebjorn nallebjorn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
nallebjorn nallebjorn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
Får väl ta o infalla i kategorin av folk som starkt avrekomenderar zitehosting.com ...
Efter div. problem med servercrashar och DNS krashar hos dem, tvingas man som kund återregistrera sig
för att ev. kunna fixa problemen. Dock har vi under de senaste nästan 2 månaderna haft 4 dagars uptid på vår domän.
Supporten (som drivs av annat företag) hävdar att det är något som webhotellet måste fixa, medans webhotellet inte behagar svara på mail (tror jag har skickat ca 10st mail som jag bara fått autoreply på).
Är just nu i färd att byta webhotell, men tar tyvärr lite tid då DNS-ompekning inte direkt går snabbt när det ej vill svara...

Får väl säga som så många andra tidigare har sagt; man får vad man betalar för....
nallebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 17:16 #27
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by nallebjorn@Mar 18 2004, 14:44

Får väl säga som så många andra tidigare har sagt; man får vad man betalar för....
jag tror att många är lite för upphängda på denna biten faktist.
jag vet flertalet som driver mindre/halvstora hotell som har lågt pris och hög kvalitet.
dessa missar kunder just för att alla går runt och säger "man får vad man betalar för"
om man är blind så gör man det.
obegränsad med trafik, utrymme, cpu andvändning finns ej. har ni sett någon som får 100 gratis servrar?
ser man något som verkar "skumt" så kollar man upp och tänker efter.
kan dom verkligen ge mig detta utan att fiffla med kvaliteten?
ser man dumma saker som obegränsat och konstiga deals som "livstids" konton osv så får man tänka efter.
dessa är bara sätt att luras på.
kolla på företag som b-one. dom säger att det kostar 12kr per månad.
men okej.. varför blir årskostnaden runt 500kr sedan då?
detta ser inte folk förens dom ska klicka på "betala"
det är sådana saker man ska kolla på inte bara stirra blint på att priset är lågt mot vad en del andra har.
pris=kvalitet funkar inte. jag har sett många som har SKYHÖGA priser. men usel kvalitet.
och svin låga priser och hög kvalitet..

så man kan inte använda priset som tummstock på kvaliteten. det kan mina kunder intyga och det kan flera av mina vänners kunder som driver webhotell intyga.
det finns många exempel på att det finns leverantörer med lågt pris och hög kvalitet.

mvh dennis holm
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 19:45 #28
fourt fourt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 28
fourt fourt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 28
Citat:
Originally posted by mervinst@Mar 23 2004, 15:16

pris=kvalitet funkar inte. jag har sett många som har SKYHÖGA priser. men usel kvalitet.
och svin låga priser och hög kvalitet..
Jag tycker nog att man kan använda devisen "man får vad man betalar för".

Betalar man ett lågt pris får man oxo acceptera en sämre produkt.
Betalar man ett högre pris ska man kräva en bättre produkt.

Det enda man ska akta sig för är att betala ett högt pris för en dålig produkt.
fourt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-24, 00:43 #29
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Finns ju inget som säger att du betalar högt pris för en bra produkt, du kan lika gärna betala lågt pris för en bra produkt.

Varför skall man inte kunna kräva att få det man betalar för, oavsett om det är 5:- per månad, eller 150:- per månad, om nu tjänsten är utlovad ? Är ju avtalsbrott om betald tjänst inte levereras, oavsett summa.

Saken " billiga webhotell är dåliga " är ett tilltag hotell som är "dyra" kör med för att värja sig mot lågprishotellen, eftersom dom är ett klart hot mot dessa på marknaden.
Dessa måste ju "försvara" sina priser, likväl som lågprishotellen måste förklara vidare, här förekommer dock mer udda förklaringar, mer eller mindre begåvade.

Sen finns det självklart rötägg som inte sköter om sina tjänster utan bara låter det rulla, men dessa återfinns också bland stora dyra aktörer.
Det som ofta inträffar hos dom stora och dyra, är att dom inte har tid för sina kunder, respons är lång och det kan ta tid att få saker gjorda.

Man ska nog ställa sig frågan vid köp av webhotell varför det är billigt, finns det några konstigheter i villkoren, dolda avgifter o.s.v.

Jag personligen driver hotell i mellanprisklassen, som ni resonerar kan jag alltså höja priset 50:- per månad, och sen blir jag "bättre" automatiskt, endast genom att höja priset, för dyrt är ju bra...

Som en notering kan jag ju säga att jag inte försvarar lågprishotell, vill folk betala 150:- i månaden så får dom gärna göra det, finns flera webhotell för att det är meningen man ska välja efter tyckte och smak
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-24, 04:23 #30
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
decibel är ett bra exempel på lågt pris bra kvalitet.
jag har sett på flera ställen inte bara här inne, och även personer jag känner som har hos honom.
och dom säger att det är bra kvalitet. och då helt utan att jämföra med priset.
det är en bonus att priset är lågt.

det finns flera som är sådana.

Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017