FAQ |
Kalender |
2006-10-01, 15:10 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En annonsör har all rätt att avsluta sitt samarbete med dem som har deras annonser uppe på sina hemsidor. Likaså så har de ansvariga rätt att kicka en person från att vara en affiliate åt de olika annonsörerna så länge man inte blir kickad på falska grunder. |
||
Svara med citat |
2006-10-01, 18:32 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Visst förlorar man pengar i samma veva som en annonsör avslutar sitt samarbete men då hör det till att skriva till dem som äger affiliate sidan och tala om för dem vad som har hänt så att de får besluta om att man ska få tillbaks det man har förlorat. Man får den uppfattningen att en annonsör på Double och Tradoublers inte kan avsluta sitt samarbete med folk men kruxet är att annonsörerna kan avsluta sitt samarbete med folk som har deras annonser på sina hemsidor. Du skriver väldigt konstigt och man har lite svårt att förstå det du skriver men i detta fall så uppfattar jag ditt sätt att skriva att en annonsör på Double och Tradedoublers inte kan avsluta sitt samarbete trots att de kan det. Jag själv har blivet drabbad av det men det löste sig i mitt fall genom att jag skrev ett email till dem efter det jag hade påpekat det i forumet här på Webmasternetwork. För att man får använda material från andra sidor till en viss del så innebär det inte att man får sno andras design utan att fråga dem som äger designen om man får ta designen till sin egen hemsida. Jag själv skulle inte sno andra design och använda den utan deras vetskap utan jag skulle skriva ett email till dem som äger designen och fråga dem om jag får använda deras design på min hemsida. Är designen tillräckligt bra så skulle jag nog erbjuda en summa för designen som jag tycker är vacker. Men att bara sno och använda designen i tron att det fritt att använda designen det är att gå för långt. Det finns något som heter Copyright om du nu vet vad det är men jag tvivlar på att du vet det eftersom man får den uppfattningen att du har rätt att använda designen från andra sidor utan att fråga sidägaren om lov först. Det är inte undra på att folk snackar om dina saker med tanke på hur du beter dig gentemot folk. Genom att läsa på olika sidor som handlar om dig här på Webmasternetwork så får man det uppfattningen att du är oseriös samt att du förnekar vissa saker. Nu vet jag inte orsaken till varför du blev kickad från affiliator.com men med tanke på vad man har läst här så hade de garanterat en grund för att kicka dig från affiliator.com. |
||
Svara med citat |
2006-10-10, 10:28 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej jag är inte alls bortagen från double eller tradoublers.
Det är bara hos affelitor det skiter väll jag i om jag är avstäng. Dem skylde bara på att dem hade klickad på fel knapp. Fast affelitor skickar ut en jävla massa oönskad mail till mig även om dem har tagit bort mig. Det är drygt som fan har sakt åt dem flera gånger men dem skiter ju i allt endå så. Tycker dem håller bara på och tönta sig. Deras annonsörer kan dra bort summor när dem avslutar samarbete med en andvändare så försvinner pengar från konto då dem avsäger samarbete deras annonsörer. Dem skiter i betala ut den summan som har framgått under tiden. Och tar dem bort medlemmar så får man jävla massa mail av dem endå. Dem har inte lärt sig att programmera så om man blir blockad avstäng så stoppas alla funktioner så som mail utskick. Fick 3 st igår likna dana såna här. Er ansökan till program "Företagande.se" har blivit godkänd! Logga in på http://www.affiliator.com för att hämta annonsmaterial. MVH Affiliator support Trots att jag är avstäng. Det är ju mot spam regeln om jag inte önska få det. Det är ju 1 lagbrott i svensk lag. Sen håller dem på försöka göra så om 1 annonsör avslutar samarbete efter man har tjänad typ 500 kronor. Som double dem betalar ut dem där 500 kronorna. Sen kan man inte tjäna mer från just den annonsören. Men hos Affelitor. Så försvinner dem 500 kronorna. Även om man har tjänad det under tiden av samarbete. Deras upplägg är helt fel och konstig. Så ni bör inte tjäna några pengar på deras annonsörer för avslutar annonsören i efterhand så försvinner pengarna om dem inte har hunnit betalad ut dem då förståss. Då källde jag på dem sa att om man har tjänad 500 kronor tillexmpel av en annonsör och dem avslutar sammarbetet då ska dem inte försvinna från konto bara att man inte ska kunna tjäna något mer. Då tog dem bort mig till slut sa att jag hade brytit mot deras villkor trots att jag inte har gjort det om man läser i deras avtal så står det inte. att man inte få ge dålig åsikter och sånt. Sen hotade jag med ge dem dålig pr i mail. Då blev dem riktig förbannad. Aj det där strunt jag i man vill ju endå inte va där för dem försöker ju mygla så lång det bara går att göra. |
||
Svara med citat |
2006-10-10, 13:18 | #24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag känner att jag måste klargöra flera saker här nu. För det första så har vi god grund för avstängningen Mikael. Allt snack om att nån har klickat fel handlade om ett missförstånd och visade sig vara korrekt att ersättningen drogs in . Dock skrev jag att det nog var en annonsör som klickat fel i ett första mail till Mikael när jag inte hade så mycket information i ärendet. Angående mailen som kom igår var det en miss från vår sida, en annonsör hade inte godk./nekad Mikael och igår så hanterades ansökan med ett efterföljande mail som skickades ut. Ett mail per ansökt sida skickades ut i vanlig ordning. Givetvis skulle programansökningarna ha plockats bort i samband med att Mikael stängdes av men en miss från min sida vid kodningen av avstängningsfunktionen så skedde inte detta. Givetvis fick jag ett mail med hot om anmälningar och liknande kort efter detta i vanlig ordning. Vi försöker inte mygla något utan vi spelar gärna med öppna kort. Du pratar om att vi har skickat SPAM till dig men jag tvivlar på att någon domstol skulle klassa de mail du mottog som spam. Fanns inget reklamsyfte med de mail som skickades till dig. Fanns även inget som helst uppsåt med mailen utan var helt enkelt ett misstag från vår sida. MVH Jimmie, Affiliator AB |
|||
Svara med citat |
2006-10-11, 01:36 | #25 | ||
|
|||
Medlem
|
människa vad jobbigt det var att läsa smsnetworks inlägg. Det finns knappt något sammanhängande i den texten.
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 17:02 | #26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Med tanke på alla sidor du rakt av har tagit så tycker jag att det är lite konstigt att du snackar om lagbrott. |
|||
Svara med citat |
2006-10-11, 17:42 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 18:21 | #28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nu får du seriöst ta och mogna upp lite grabben.
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 21:57 | #29 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har sett en del folk av den sort som den här grabben verkar vara och tyvärr är det så att de sällan "mognar upp". Gör de det så är det inte förrän i sen medelålder, och till dess får de alla slags problem i livet. Jag tycker mest synd om honom. Om det är som jag tror (Obs! Som jag tror, inte som jag vet) så lider han av ett handikapp som inte är behandlingsbart, och han har ingen som helst insikt. Därför lönar det sig inte att käfta med honom.
|
|||
Svara med citat |
2006-10-11, 23:18 | #30 | ||
|
|||
Read Only
|
Varnar för Affiliator ? Hahha den va bra
Jag använder Affiliator och det går skit bra Gillar det extremt mycket faktiskt. Det var emil som tyckte jag borde regga mig. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|