FAQ |
Kalender |
2009-03-19, 10:22 | #21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Polisanmälan direkt.
Vet inte om de är intresserade av bakgrunden, brottet är ju själva e-posten, inte varför de skickat det. /Thomas THL |
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 17:48 | #22 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker också du ska ringa och prata med polisen. De är säkert intressserade av dem som skickade mailet. Polisen har kompetent personal som kan sånt här.
|
||
Svara med citat |
2009-03-19, 18:31 | #23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alternativt tar du med dig allt vad mailheaders/loggfiler från mailservrar heter (syftar enbart på polismailet) och går ner till ditt poliskontor, spelar djävel och kräver att få veta vad dom (polisen alltså) sysslar med som skickar sådant här. Då blir det nog fart på poliserna som kan jaga tag i ursprungsavsändaren.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 23:53 | #24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tycker som sagt att du inte ska låta bli att gå vidare med det här, som sagt ligger det största brottet i polis-mailet. |
||
Svara med citat |
2009-03-20, 04:19 | #25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det var någon mupp som var medlem här tidigare som ville köpa ett domännamn av oss (cirka ett år sedan, om inte mer). Han förklarade att hans namn var Anjus parsay och att han var en advokat i göteborg samt att han levde under skyddad identitet vilket jag inte trodde på. I artikeln som någon postade här i tråden så stod det just parsay kopplat till en bild där en liten grabb som ser ut att vara på 15-16 årstider.
Varje gång namnen Anjus eller liknande som nämnts i tråden kommer upp så är det alltid kopplat på något sätt till Posse lindholm, som exempelvis gratiskläder.se som posse lindholm äger. Här kan ni läsa mer om deras samarbete http://www.gratisdirekt.se/gratisdirekt.pdf Det som oroar mig är att Anjus Parsay inte finns med i folkbokföringen... |
|||
Svara med citat |
2009-03-20, 06:27 | #26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Små kids som tror att dom kan göra vad dom vill för att dom sitter bakom en datorskärm. Anmäl dom så ska du se att det blir stop på allt.
|
||
Svara med citat |
2009-03-20, 07:06 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-03-20, 15:22 | #28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Pokerstjärna: Väldigt bra att du berättar det där, det verkar inte som det bara är mig han försökt blåsa.
---------------- För någon månad sen försökte "någon" lura mig att starta ett sammarbete mellan min sida och Telia (personen sa att han var från telia dvs). Han kontaktade mig genom min dåvarande live chat funktion direkt på sidan. Mailen personen angav var ****@bbeos.se. Och vad är då bbeos? Eos Lund BF - basket. Misstänkte direkt Anjus och nu för en vecka sedan har jag genom google lyckats få det bekräftat att det var han. ---------------- Ang. att han inte finns bokförd på hans namn så är det för att han inte heter Anjus egentligen i förnamn, utan typ andranamn. |
||
Svara med citat |
2009-03-20, 17:42 | #29 | ||
|
|||
Banned
|
Polisanmäl aset...
Dock fyller han inte 18 förrän nästa år... Angående folkbokföringen: Vandra in på hitta.se. Sök på efternamn + Lund.... |
||
Svara med citat |
2009-03-21, 01:39 | #30 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |